Jag kan bidra med en erfarenhet av Tetenals varmtonsframkallare i kombination med Fomatone MG Chamois: Det är ingen bra kombination. Den ger både kallare ton i svärtan och svärtan blir inte lika djup som med Kodaks Dektol. Köpte Tetenals varmton för att testa med Foma-papperet men blev besviken. Det finns ju sådana här kombinationer papper-framkallare som fungerar mindre bra så säkert funkar det bättre med andra papper.
Kentmeres papper verkar bland de billigaste, trots att det tillverkas i England, och Fineprint VC fungerar mycket bra i Dektol. Det finna väl med både varm (porträtt)bas i halvmatt och kallare/vitare bas i blankt? Provade den kallare basen i Dektol och det gav ett fantastiskt fint resultat.
Annars är jag förtjust i Forte-papperen som ju tyvärr inte tillverkas längre och Emaks K888 som Photax inte längre har i sortimenet, men det kan köpas i USA. Skulle tro att Kentmeres Kentona är likvärdigt K888. I variabel kontrast tror jag Fomatone MG:s olika varianter är bra val. Chamois-varianten är fin i skuggorna, t.ex och lätt att tonstyra med en vacker, mera brunaktig och inte så lilaröd ton i selen.