angelpoison
Aktiv medlem
Hej! Har köpt en Nikon D300 och minneskortet ser ut såhär, hur gör jag för att föra över bilder till min dator? Det var ingen sladd med och minneskortläsaren i datorn är juh aningen mindre.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
men det du sa Hannes om minikortsläsare verkar ypperligt. Den du rekomenderar från cyberphoto för 269 kr, hur kopplast den ihop via datorn? Ser ingen USB lr liknande?
Tror ni denna funkar bra som minneskortläsare? Märket på denna är samma som på mitt minneskort.
Skit o kortläsare! Det rekommenderas till höger och vänster på FS och visst det kostar kanske inte många korvören men att använda kameran som kortläsare fungerar ypperligt. Dessutom slipper du pilla ut och in med kort ur både kameran och kortläsare varje gång.
Jag har en Nikon D300 och det funkar inte att ansluta till datorn med USB-kabel utan att installera nåt speciellt program. Det programmet lär ju inte finnas på en dator utomlands på ett internetcafé tex så kortläsare verkar vara det enda (och man kan väl inte installera det heller antar jag). Eller så är det nåt jag inte fattar som gör att min dator inte vill kännas vid kameran som en usb-enhet.
Suzanne
Jag har en Nikon D300 och det funkar inte att ansluta till datorn med USB-kabel utan att installera nåt speciellt program. Det programmet lär ju inte finnas på en dator utomlands på ett internetcafé tex så kortläsare verkar vara det enda (och man kan väl inte installera det heller antar jag). Eller så är det nåt jag inte fattar som gör att min dator inte vill kännas vid kameran som en usb-enhet.
Suzanne