Annons

Framkalla Svartvitt i Bangkok?

Produkter
(logga in för att koppla)

Anden

Aktiv medlem
Ska till Thailand över nyår och kommer ta ett par rullar Neopan 1600 med mig. Någon som kan tipsa om ett bra ställe att framkalla dem på?

Andreas

inget på rak arm..
se däremot till att tullen kollar dina rullar för hand om du vill använda dem på resan..

1600ASA är rätt känslig...

helt allvarligt så tror jag inte att du kommer att få några problem.. folk fotar i thailand också.

/J

Jag vet att lonely planet listar professionella (mer eller mindre)lab i Bangkok i deras Thailand Guide (borde även stå med i deras guide som bara täcker Bangkok).
Följde själv deras hänvisning när jag var där med ett klart godkänt resultat.
Boken har jag dock inte kängre i mitt ägo, så jag kan tyvärr inte minnas de exakta namnen på labben. Lonely Planet brukar vara hjälpsamma, så du kan ju alltid prova att kasta iväg ett mail till någon på deras redaktion. www.lonelyplanet.com

Lycka till på din resa!

Jag framkallade på IQ-lab som finns på 2 ställen i Bangkok. Fick dom rekommenderade och blev väldigt nöjd. Såg proffsigt ut och blev bra.
Jag var till butiken i närheten av Lumphini parken (vid en av boxningsstadierna). Den ligger lite anonymt till. Tror exakt adress står i Lonely Planet någonstans, men när jag tittar på kartan är det på Thanon Silom nära korsningen med Thanon Phra Rama IV. Om du går längs Silom på väg mot Rama IV är det på vänster sida av vägen.

Finns säkert många andra ställen.

Johan

ANNONS
Götaplatsens Foto