Nu har det kommit en flod av dem, men problemet med spamkommentarer är inte nytt. Jag anmälde dem i en blogg där ett inlägg jag har kommenterat en gång i tiden har blivit "Spam City" och innehavaren även struntar i att rensa. Åtgärd från FS: ingenting, vilket just nu känns som lite av ett tema. Detta är inte heller första gången under samma blogginlägg, så det har blivit som en magnet. Inte heller förra gången jag anmälde hände någonting, utan det var när jag i något annat sammanhang uttryckte mitt missnöje som spammen togs bort.
Det är oerhört enerverande eftersom sidan med notifikationer fylls med denna skit. Inte heller kan man avfölja inlägg man har kommenterat. De flesta av dem är från ej registrerade medlemmar. En del av problemet är att kontrollfrågorna är så enkla att vilken automatik eller utländsk personlig spammare som helst klarar av dem.
(Och jag fick nyss en spamkommentar, som jag till skillnad från ovan nämna innehavare tog bort. Där kan jag ju dock slå externa kommentarer själv om jag vill, vilket lär lösa 99,9 % av problemet. Vi får väl se om det kommer mer.)