Annons

Google ads....

Produkter
(logga in för att koppla)

matlep

Aktiv medlem
Seriöst, det känns sådär. Är det verkligen nödvändigt?

Trodde man skulle slippa merparten av annonserna som Guld medlem. Men det blir nog till att aktivera "Ad-blocker" på FS ändå.

Relevanta annonser?

Bilagor

• Skärmavbild 2011-03-11 kl. 15.43.06.png
    Skärmavbild 2011-03-11 kl. 15.43.06.png
    13.8 KB · Visningar: 334
Lugn nu. Vi testar Google Ads för att se hur det ter sig. Jag har inte penetrerat inställningar men har inte hittat att man kan styra vilka ämnen/kategorier som skall visas. Däremot kan man ju blockera annonsörer men det kräver att annonserna har synts.

Tanken är att vi skall kunna visa relevanta annonser och då tycker jag inte det spelar någon roll. Pengarna kommer gå till investeringar för att göra Fotosidan bättre och det tycker jag är bra.

Jag kan köpa argumentet att det ger intäkter till FS, men jag skulle vilja att de inte syntes för Guldmedlemmar.

Berätta gärna hur du tänker kring det.

Dels att ju färre det syns för desto mindre intäkter. Högerkolumnen anser vi inte är lika påfallande som toppbannern. Därför är det bara toppbannern som går att stänga av för Silver + Guld.

Dels om Google-annonserna bara visa vedsäckar och sminkreklam så kommer ju ingen klicka. Då stör de ju bara. Visar Google kurser för fotografer och andra erbjudande så är det ju relevant.

Men var så säker, vi är ytterst måna om att behålla våra plus-medlemmar.

Dels att ju färre det syns för desto mindre intäkter. Högerkolumnen anser vi inte är lika påfallande som toppbannern. Därför är det bara toppbannern som går att stänga av för Silver + Guld.

Dels om Google-annonserna bara visa vedsäckar och sminkreklam så kommer ju ingen klicka. Då stör de ju bara. Visar Google kurser för fotografer och andra erbjudande så är det ju relevant.

Men var så säker, vi är ytterst måna om att behålla våra plus-medlemmar.

Ok, jag ger mig till tåls. Utvärdera gärna försöket längre fram.

Är det meningen att annonserna ska synas på 'Min sida'?
Min sida är för övrigt helkonstig nu... all information om senaste besökare, senaste bildkommentarer osv är borta, bara två kommentarer och en google ads ruta med annonsinslag som ändras...
Håller ni på med något?
/Anna

Jag använder Safari. Problemet kom i samma veva som Leif Bengths blogginlägg, det han sa att han hade meddelat er om. Jag är inte den enda som drabbats, som ni säkert sett nu, vet inte om de andra har samma knas på sin 'Min sida' som jag har, dock.
/Anna

Jag har inte läst det blogginlägget utan bevakar bara fel via detta forum och [email protected]. Jag testar med Safari och lyckas inte återskapa. Vilken URL står du på när du får felet.

Jag har grottat lite. Det verkar vara ett blogginlägg där en av kommentarerna lyckas strula till det. Vi fixar det tills imorgon eller imorgon.

Seriöst, det känns sådär. Är det verkligen nödvändigt?

Trodde man skulle slippa merparten av annonserna som Guld medlem. Men det blir nog till att aktivera "Ad-blocker" på FS ändå.
Surfa på internettet utan AB/ABP är inte aktuellt. Rensar riktigt bra i annonsträsket.

Tror att det där "filtret" behöver justeras lite mer.... ;)

Bilagor

• Skärmavbild 2011-06-01 kl. 16.32.17.png
    Skärmavbild 2011-06-01 kl. 16.32.17.png
    15.1 KB · Visningar: 108
Filtret bygger ju på dina sökningar. :)

Närå. Jag vet faktiskt inte hur den där kunde triggas!? Kanske ngn otrohetstråd/blogg!?

ANNONS
Götaplatsens Foto