Annons

Gratis Funktionsmakron För Ramar Cs2

Produkter
(logga in för att koppla)

Fibbe_15

Aktiv medlem
Jag hade inget att göra så jag lade upp funktionsmakron för följande ramar: Skugga, Enkel ram, Ram med linje vid bild!

Jag lade upp detta på min hemsida under övrigt och funk.makro! Där finns även bruksanvisning och makrona att ladda hem!

http://www.fsbild.info.se/

Mvh Felix

Tycker jag helt klart du kan göra. Men dom funkar inte så bra på en engelsk version av PS eftersom Bakgrund och Lager 1 som anropas heter ngt annat då.

Fina ramar du har ordnat..
Passar detta i elementents 5 också tror du, eller någon anna som vet.

Jag skulle tro att det går... Det är bara att prova, om du gör det skulle jag gärna veta resultatet

//Felix

Jag har inte elements men funderar på att köpa 5:an därav funderingen, får jag reda på nått så skriwer jag.

Nu finns ramarna även för engelska photoshop... Dom andra makrona kommer inna nästa vecka är slut!

//Felix

Intressanta val av ämnen ;-)

Du kan spara dig själv en massa arbete om du lär dig snabbkommandon för att förflytta dig lagerfönstret. Tex "gå upp ett steg" eller "gå ner till botten".

Då undviker du problemet med att lagren heter olika på engelska/svenska och dina makron fungerar i båda.

En annan sak du kan göra är att hålla ner "alt" när du skapar ett lager. Då börjar ju själva lagerskapandet med en dialogruta och du kan då döpa lagret. Även då kommer det att fungera i båda språkversionerna.

Lycka till.

moderskeppet skrev:
Intressanta val av ämnen ;-)

Du kan spara dig själv en massa arbete om du lär dig snabbkommandon för att förflytta dig lagerfönstret. Tex "gå upp ett steg" eller "gå ner till botten".

Då undviker du problemet med att lagren heter olika på engelska/svenska och dina makron fungerar i båda.

En annan sak du kan göra är att hålla ner "alt" när du skapar ett lager. Då börjar ju själva lagerskapandet med en dialogruta och du kan då döpa lagret. Även då kommer det att fungera i båda språkversionerna.

Lycka till.

Tack sååå mycket för tipsen Mattias!

//Felix

ANNONS
Götaplatsens Foto