Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gratis importverktyg för minneskort...

Produkter
(logga in för att koppla)

MagBlixt

Avslutat medlemskap
Ladda ner

Har provat de olika länkarna för att hämta hem import verktyget, men inga länkar verkar funka. Någon som har ZIP filen sparad?

Mvh,
Magnus
 

lovlan

Avslutat medlemskap
hmm, märkligt.

nedladdning för mac fungerar men zip för pc verkar som sagt inte fungera.

har dessvärre ingen zip själv.
 

mindbeat

Medlem
Stort tack!, letat länge efter ett sådant program, trött på att använda zoombrowser och ladda över från kameran då det går väldigt slött, går ju väldigt mkt snabbare över minneskorts läsaren! kanon program!
 

thuno

Aktiv medlem
Ny version av mitt lilla progg finns strax för nerladdning. Har lagt till så man kan styra hur mapparna skall döpas.

Finns intresse kan jag utöka funktioner men endast om intresse finns, jag har vad jag behöver.

Maila gärna önskemål till: ola.thunberg@avt.se eftersom jag är dålig på att kolla här.
 

Damme

Aktiv medlem
Tack!

Kollade i lite gamla inlägg men fick bara errror 404, kollade inte på rätt ställen tydligen! ;)
 

boris.bonasin

Aktiv medlem
Jag kan inte packa upp filen varken med Utforskaren eller med Total Commander. Programmen talar om att filen ät korrupt.
 

Deagol

Aktiv medlem
Tillbaka från ett lååååångt uppehåll

Hej alla som fortfarande kikar på denna tråd, det är jag som en gång i tiden skrev dcimimport. Såg Ola's lilla applikation, snyggt jobbat Ola! Har snart en ny version klar, lite svulstigare än den första versionen av DCIMImport och med ett lyft i alternativen. Om intresse finns så har jag startat en automatisk mailinglista där besked inom kort kommer att gå ut om vart den nya versionen finns för nerladdning. Prenumerera gärna genom att skicka ett mail från er mailadress till dcimimport-subscribe@abovethelaw.se eller maila mig på lennart@abovethelaw.se

Mvh
Lennart
 

Graylingman

Aktiv medlem
Använder den gamla versionen och gillar den verkligen!

Kan du beskriva lite hur den nya versionen skiljer sig från den gamla. Den kanske har nån funktion jag inte visste att jag saknade :)
 

Deagol

Aktiv medlem
Uj, stor skillnad...

Först och främst är det en sk Trayapplikation som lägger sig vid klockan när man minimerar den.

Den har Media Insertion Detection så den poppar upp automatiskt när ett minneskort stoppas i.

Man kan välja om den ska autostarta vid systemstart.

Den använder operativsystemets egna metoder för flyttning / kopiering av filer vilket gör att den aldrig skriver över eller sabbar nåt (inte mer än vad Windows sabbar rent allmänt vill säga hehe)

Den har formattering av minneskortet som tillval.

Den har simple / advanced mode med konfigurerbara snabbval för namngivningen.

Namngivningen innehåller variabler för att ta med domännamn, datornamn, användarnamn mm i mappnamn / filnamn.

Gjorda inställningar sparas i HKEY_CURRENT_USER så man kan vara flera användare per dator och ha olika inställningar.

För dom som bryr sig om "looks" så har jag lagt på skins så man kan ge den ett space'at utseende. Nog den viktigaste funktionen :)
 
ANNONS