stefohl
Aktiv medlem
Maverick skrev:
Stefan: Det var ju tråkigt att höra att de är sämre på matta papper. Jag gillar ju semimatta bilder med en tydlig pearlgräng. Så jag vet inte var det då hamnar på skalan.
Sämre är kanske synd att säga, vänd på det och säg att Epson i de få prov jag sett har varit bättre. Men jag ska göra en ordentlig test. Sedan verkar det ju som om du använder RC-papper och med dessa blir resultatet bra. HP använder ett genomskinligt bläck för att få en jämn ton på bilderna. Fungerar på plastpapper, men inte på papper.
Du frågar någon som har det som yrke att göra bilder med bläckstråleskrivare, så det är klart att jag tycker det. Jag får ett större färgomfång, bättre skärpa, bättre hållbarhet och ett ofantligt mycket större utbud av papper och andra utskriftsmedia med en bra bläckstråle än vad jag jag kan få från ett kemlabb. Det enda som jag inte kan konkurrera med är priset. Nu är de som jag gör bilder för mer intresserade av kvalitet än pris.Direkt fråga till Stefan: Anser du att man med en skrivare kan ersätta kopiorna från kemlabb? Jag frågar eftersom jag står inför det valet om jag ska köpa skrivare. Men hittills har jag tvekat på att sälja egenprintade kopior.
Stefan