Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Högupplösta biler på nätet.

Produkter
(logga in för att koppla)

SimWid

Medlem
Jag söker en lösning/program så jag kan lägga upp bilder i någon form av album på min websajt så man kan se de högupplöst. De krav jag har är att man inte ska kunna hämta originalbilden i originalstorlek.
Print Screen vet jag att det är omöjligt att göra något åt, men det gör mig inget eftersom man inte får bilden i fullstorlek.
 

RolandM

Aktiv medlem
Jag söker en lösning/program så jag kan lägga upp bilder i någon form av album på min websajt så man kan se de högupplöst. De krav jag har är att man inte ska kunna hämta originalbilden i originalstorlek.
Print Screen vet jag att det är omöjligt att göra något åt, men det gör mig inget eftersom man inte får bilden i fullstorlek.
Googles Picasa?
 

j777

Aktiv medlem
Zoomify som ingår i Photoshop eller finns att köpa löst, kanske?

Men som andra sagt: lägger du ut högupplöst så går det att tanka ner för den som absolut vill. Men det kanske räcker med att göra det besvärligt?
 

SimWid

Medlem
Zoomify som ingår i Photoshop eller finns att köpa löst, kanske?

Men som andra sagt: lägger du ut högupplöst så går det att tanka ner för den som absolut vill. Men det kanske räcker med att göra det besvärligt?
Har faktiskt aldrig hört talas om Zoomify, fast jag har jobbat med Adobes Photoshop i ett antal år.
Tack för svaret =)
Jo det räcker nog med att göra det besvärlig.
 

SimWid

Medlem
Fler bilder samtidigt?

Jag hittade ingen funktion med Zoomify om jag vill lägga upp flera 100 bilder. Det fungerade mkt bra för en bild, men om man ska lägga upp flera blir det en aning drygt.
Så om man ska lägga upp flera på en och samma gång, hur gör man?
 
Senast ändrad:

Kristoffer

Aktiv medlem
Flickr är ju en utmärkt tjänst att lägga upp högupplösta bilder på och du kan välja om dom ska vara nedladdningsbara eller ej.
Du måste dock betala 25 dollar för att kunna ladda upp bilderna högupplösta men då får du också obegränsat med utrymme.
 

scoter

Avslutat medlemskap
Flickr är ju en utmärkt tjänst att lägga upp högupplösta bilder på och du kan välja om dom ska vara nedladdningsbara eller ej.
Du måste dock betala 25 dollar för att kunna ladda upp bilderna högupplösta men då får du också obegränsat med utrymme.
Vill bara tillägga att det är kostnaden per år
 

SimWid

Medlem
Det låter bra det!
Tack för tipsen!
Men ni vet inte om något reklamfritt, så som man lägger in till egen hemsida i exempelvis php?
 

equinoxus

Aktiv medlem
Gällande Flickr så körde jag en viewer på en site, som hämtar bilderna från ett flickr-album. I denna viewer kunde man liksom röra sig runt bland bilderna på ett flashigt sätt (som kunden önskade, men inte passar dina behov).. enda som syntes var en liten länk till själva viewerns hemsida. Inget som störde.

Det borde finnas andra viewers till flickr, som med miniamalt med reklam kan uppfylla dina behov och är väldigt enkla att infoga på en sita på din server. Kanske värt att googla på det?
 
ANNONS