Annons

Har Crimson bytt till tjockare papper?

Produkter
(logga in för att koppla)

mange78

Aktiv medlem
Är det nån som fått bilder från Crimson och deras Noritsu print på sistone, och som kan svara på om de bytt till tjockare papper ännu? Har hört att det skulle vara på gång men kan inte hitta nån info om det är gjort eller inte.

När jag beställde blanka bilder 12,7 ggr 19 cm via Frontweb för några veckor sedan fick jag dem på tjockt papper (Exclusive), men när jag beställde matta bilder i samma storlek förra veckan var de på det "vanliga" tunna pappret. Har dock ingen koll på om vilken printer som används för dessa bilder.

Jag mailade dem vid min sista beställning ang. lite annat men fick då reda på att man byter ut alla papper upp till 30x30 i första skedet succesivt som det verkade.... kan kanske vara därför som du fått av 2 olika tjocklekar.

/Jonas

Förlåt, nu har jag tittat nogrannare..

De matta är på tjockt papper och de blanka på är på det tunna..

Jesper

Beställde matta 12,7x19 och det var samma gamla tunna papper. Kan väl bara hoppas att de byter ut dem snart.

Det verkar vara lite blandat just nu.
Beställade matta "äkta" A4 via Prefixtjänsten och fick på tjockt papper.
Fick bekräftat av kundtjänst att bilderna skulle printas på tjockt papper innan jag beställde.

Snart tar väl det tunna slut...

Jesper

Jag har beställt mycket 21x30 på matt papper och de senaste beställningarna har alltid varit på det tjocka fina pappret..

MEN MEN MEN!!

Varför ska de ha sina 21x30 kopior i 210x305 mm istället för 210x297 som är det "normala". Det innebär att när jag köper och ska "glasa in" så måste jag beskära samtliga bilder själv.. grr..

- Johan

Precis vad jag undrar!
Deras "A4" är 8mm bredare än äkta A4.

Det innebär att om man vill ha 210 x 297 så får man beställa via Prefix som är mycket dyrare och där man inte kan välja standby.

Märkligt...

Jag har frågat men fick ingen förklaring...

Jesper

men det ska man väll ändå inte behöva gröa.. beställer min prints i A4 så ska dom juh vara A4 å inte A4+8mm, då tycker ja allt dom ska ta å skära ner alla ens bilder till en

PITCH skrev:
Dagens I-landsproblem

Köp en stållinjal och en rakbladskniv så kan du beskära själv...

Om det är enstaka bilder är det ju enkelt. Om det däremot handlar om 60 bilder som ska beskäras på båda kortsidorna är man snart uppe i 120 snitt.

Man kanske kan anlita dig för jobbet =).

Pia

ANNONS
Götaplatsens Foto