Annons

Hur länge har fotosidan.se funnits?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomasz

Aktiv medlem
Om man jämför FS med andra fotositer så kommer man ibland fram till att FS är i någon sorts betastadie (fast det finns förstås de som är så beta att de inte borde vara publika).
Jag har tänkt att det beror på att FS inte är riktigt klar ännu, och att det kommer att bli bättre. Men tusan, FS har ju funnits ett bra tag nu, tror jag. Var kan man hitta info om när siten startade?

/Tomas - lyssnar på Sparks

Lite kuriosa: Av de första 100 medlemmarna så är det fortfarande 51 st som är aktiva och varit inloggade de senaste 6 månaderna. 40 st av dessa 51 har varit inloggade i år.

Jesper: Kan man på något sätt sortera medlemmar efter när de registrerade sig? Jag menar mer konkret om man t.ex. kan se vilka de första 100 eller 1000 medlemmarna var/är? Jag registrerade mig i maj 2002 och har för mig att vi inte var så många på den tiden - kanske runt 1000 medlemmar, kan det stämma?

Kolla på ID:et i slutet av adressen till en medlem. Första medlemmen börjar med 1000 och sen går det uppåt. Ditt ID är 7481 så du bör vara runt 6.500:e medlemmen.

Mer kuriosa:

Redan under det första halvåret (första medlemmen registrerade sig 24 april 2001) nådde FS över 2000 medlemmar. Själv registrerade jag mig i december 2001, alltså 6 månader innan dig och jag är nr: 2723. Ökningen av medlemsantalet var ganska konstant, de första åren. Men allt eftersom digitalkameran tog över, så ökade medlemsantalet ganska ordentligt, fram till 2006. Därefter har FS en ganska konstant medlemsansökningar med ca 70 nya medlemmar per dag.

19!
Inte undra pâ att man ibland fâr för sig att man sett en del frâgor tidigare.
Men jag fâr skämmas över kommentarsfrekvensen :-(

ANNONS
Götaplatsens Foto