Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Hur lagra Owners Name i en 30D

Produkter
(logga in för att koppla)

Roinew

Aktiv medlem
Jag lagrar normalt mitt namn i mina canonkameror för att få namnet registrerat tillsammans med fotograferade bilder. Det har fungerat bra med hjälp av EOS utilities i 10D, 20D, 5D, och 870IS. Men till min 30D lyckas jag inte hitta något sätt att göra det. Finns det någon som har gjort det och kan tala om hur man gör.

/ Roine

Hej Roine,

Det ska vara på samma sätt som i 10D, 20D samt 5D. Det vill säga med EOS Utility.
Först via Remote Shooting i menyn sen en ikon som liknar verktyg.
Där hittar man owner name. Antar att det är detta ni letar efter.

Vyn kan se lite olika ut beroende på vilken kamera som ansluts och vilka funktioner som finns gällande fjärrstyrning, men principen är densamma.

Hej Roine,

Det ska vara på samma sätt som i 10D, 20D samt 5D. Det vill säga med EOS Utility.
Först via Remote Shooting i menyn sen en ikon som liknar verktyg.
Där hittar man owner name. Antar att det är detta ni letar efter.

Vyn kan se lite olika ut beroende på vilken kamera som ansluts och vilka funktioner som finns gällande fjärrstyrning, men principen är densamma.

Tack, det funkade. / Roine

ANNONS
Götaplatsens Foto