Sebastianr
Aktiv medlem
Ska snart skicka mina första bilder och måste ganska snabbt bestämma hur jag ska göra med numrering.
Grejen är ju den att om jag säljer samma bilder igen om några månader så kanske jag gör dom aningen annorlunda. Kanske beskär några millimeter annorlunda för att utnyttja bildytan lite bättre, kanske drar lite mer i levels för att få lite bättre än sist, osv osv.
Dessutom kanske jag säljer en 30x40 nu, och senare samma bild som 13x18.
Ja, ni kanske förstår vart jag vill komma.
Måste bilderna vara helt identiska, både vad gäller själva bilden men även storlek, för att man ska kunna dra igång en nummerserie. Eller kan man numrera sålänge motivet är lika, även om olika printsen skiljer sig en aning?
Kan ju alltid skippa numrering helt, beror på vad ni svarar här.
Tacksam för svar
Grejen är ju den att om jag säljer samma bilder igen om några månader så kanske jag gör dom aningen annorlunda. Kanske beskär några millimeter annorlunda för att utnyttja bildytan lite bättre, kanske drar lite mer i levels för att få lite bättre än sist, osv osv.
Dessutom kanske jag säljer en 30x40 nu, och senare samma bild som 13x18.
Ja, ni kanske förstår vart jag vill komma.
Måste bilderna vara helt identiska, både vad gäller själva bilden men även storlek, för att man ska kunna dra igång en nummerserie. Eller kan man numrera sålänge motivet är lika, även om olika printsen skiljer sig en aning?
Kan ju alltid skippa numrering helt, beror på vad ni svarar här.
Tacksam för svar