Annons

Inflation av ämnen i No Words

Produkter
(logga in för att koppla)

inze

Aktiv medlem
Detta forumets funktion
........
Undvik nu i rena glädjehystering starta 50-11 nya trådar utan kör tills en tråd dött ut. Använd bondförnuftet så blir det bäst.

Är det bara jag som tycker det blivit inflation av nya ämnen i No Words.

Totalt finns det 23 ämnen. Av dessa har det startats

2 i april
2 i maj
8 i juni
11 i juli

alltså hela 11 nya ämnen nu i juli (och det är den 10:e idag).
 
Ja, jag håller med dig. Det vore bättre om man fick starta max en eller två nya trådar i detta forum per månad. Bondförnuftet verkar inte fungera, även om de som startat trådarna säkert menar väl. Sen tycker jag också att det är alldeles för mycket ord med vid bilderna. Idén med det hela var ju att bilderna skulle stå för sig själva utan text (det räcker ju med en punkt för att sedan kunna lägga till en bild).
 
Av ren nyfikenhet:
Varför är det bra att begränsa antalet ämnen i "No words"?

I listan på ämnen i forumet No words så listas de ämnen med senast inlägg överst. Dvs, de ämnen som är ointressanta eller där medlemmar har svårt att associera till bilder försvinner snabbt neråt i listan. Ju fler ämnen desto större chans att medlemmar hittar en spännande association till någon av sina bilder. Och jag tycker att för oss som gillar att botanisera i dessa trådar är det väl bättre med många ämnen. Eller?
 
Jag gillar hela idén och man kanske kunde begränsat antalen trådar lite men i övrigt är det bra.

Jag vill däremot gärna ha en titel på bilden istället för bara några punkter. Titeln väcker känslor och associationer och tycker jag alltid ska finnas med när en bild publiceras.
 
Lionheart skrev:
"Jag vill däremot gärna ha en titel på bilden istället för bara några punkter. Titeln väcker känslor och associationer och tycker jag alltid ska finnas med när en bild publiceras."
Titeln är ju redan satt i trådens rubrik. Sen är det upp till var och en att publicera en passande bild till förbestämd titel. Svårare behöver det inte vara.
 
müsli skrev:
Av ren nyfikenhet:
Varför är det bra att begränsa antalet ämnen i "No words"?

Jag menar inte att antalet ämnen ska begränsas annat än möjligen i tid. När det som nu kommit in ca ett ämne om dagen tappar No Words lite av tjusningen.

Det säger sig nästan självt att det inte blir lika många bilder per ämne när det finns så många nya ämnen att lägga till bilder i.

Roligare att se 20 olika bilder på ett tema än 2 bilder vardera på 10 olika ämnen, tycker jag.
 
Om man inte har tid att se alla trådar får man väl välja bort några. Svårare än så behöver det väl inte vara?
 
inze skrev:
Roligare att se 20 olika bilder på ett tema än 2 bilder vardera på 10 olika ämnen, tycker jag.
Jag tycker det är roligare med 20 olika bilder vardera på 10 olika ämnen.

Har du inte märkt hur aktiviteten på "No words" -forumet har ökat när antal ämnen ökat?

Vad är det som säger att det blir fler bilder per ämne bara för att det är få ämnen? Jag har högre tankar om medlemmarna än så.
 
inze skrev:
Det säger sig nästan självt att det inte blir lika många bilder per ämne när det finns så många nya ämnen att lägga till bilder i.
Om man tittar på antalet svar i de ämnen som finns idag så tycker inte jag att antalet svar är så dåligt:
Källkod:
101 Flyga 
 91 ensamhet 
 60 Vår 
 51 Skir grönska 
 31 Midsommar
 23 Sommarbarn 
 23 Regn 
 21 Dimma
 21 Fånga dagen 
 17 Djuriska Känslor 
 16 living on the edge 
 15 Footwear
 13 Rundgång 
 11 Midvinter 
 10 No Words: Smileys IRL 
  9 Skott
  7 Uppochned 
  5 Cykel 
  4 Pilsk 
  3 Lust
  2 Det gyllene snittet
  1 Olust
  1 Kärleken 
  1 Doft & smak
  0 Fisk
I 60% av ämnena är det fler än 10 svar.
 
Usch nej. Nu instämmer jag med flera att hellre några få ämne med massor av bidrag än 20 ämnen med 5-10 bidrag i varje.

Det är jättekul när folk verkligen lägger manken till för att producera en bild när ämnet ligger uppe. Inte bara letar upp en bild som passar till de 20 olika ämnena.
Kanske 1-2 ämne/kategorier per vecka. Då kan det bli jätteskojsigt. Alltså att admin eller någon hustomte slänger upp några ämne per vecka.
Man kan även ha en omröstning om vilka ämne som vi vill ha i framtiden.

Över o ut!

Mvh / Dennis
 
Kan någon förklara varför en del tror det blir fler bilder per ämne bara för att det är få ämnen?

Det verkar vara så att man tror att medlemmar bara lägger upp ett visst antal bilder, oavsett antal ämnen, och att det då skulle bli fler bilder per ämne.

Luktar lite vanlig misstolkning av "den svenska modellen": kontroll, restriktion, begränsning, likriktning, alla ska vara likadana och göra samma sak, inte för mycket, etc.

Om det så skulle bli 1000 ämnen utan bilder så är det ju lätt att bortse från dessa. Det är ju de populära ämnena som dyker upp i listan över senaste foruminlägg, och om man listar ämnena i No Words så sorteras de efter senaste inlägg. Dvs, de populäraste ämnena ligger överst. Så enkelt är det.
 
För min del så gillar jag inte "Information Overflow". Jag föredrar några ämne som tolkas friskt. Och oavsett om dom ämne som blir populärast hamnar överst som olästa så hamnar ändå dom nya som folk skapar också överst.

Så om 10 ämne skapas idag så hamnar dom över det 11:e ämnet som har 120 poster i sig. Den sorterar ju på "senaste svar". Man kan även sortera på "antal visningar" och då kanske det blir lite mer vad du menade.

Men självklart är det en smaksam. Gillar de flesta det som det är så är det OK för mig. Jag har iallafall fått uttrycka min åsikt och det är det viktigaste. Jag älskar fotosidan ändå. Puzz!!

Mvh / Dennis
 
Lionheart skrev:
För min del så gillar jag inte "Information Overflow".
Vi har tydligen väldigt olika nivå på när vi inte klarar att hantera mer information.

Lionheart skrev:
Men självklart är det en smaksam. Gillar de flesta det som det är så är det OK för mig. Jag har iallafall fått uttrycka min åsikt och det är det viktigaste. Jag älskar fotosidan ändå.
Håller med till 100% :)
 
müsli skrev:
Vi har tydligen väldigt olika nivå på när vi inte klarar att hantera mer information.

Haha, ja tydligen. Jag försöker plöja igenom allt istället för att välja ut nåt som verkar kul. Då kokar hjärnan över.
Men ärligt talat. Tycker inte du det är jobbigt när man försöker kolla på dpreview's forum tex. ( du kanske inte har varit där) men där är det verkligen extremt med postningar, så att försöka plöja igenom trådar där som är helt osammanhängade är riktigt jobbigt. Skriver man D70 Hack som trådtitel så blir det 300 postningar på 2dagar.
 
ANNONS