Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Julkort

Produkter
(logga in för att koppla)

Sanningsägaren

Aktiv medlem
Jag har fått en uppgift av min mor att förse några av hennes digitala bilder med ram och text så de blir fina julkort, nu är er uppgift att hjälpa mig med programvara för detta.

finns det några coola program för windows som man kan lägga till ramar, glitter och anant tjaffs på vanliga fotografier för att göra julkort snabbt och opersonligt?

jag kan göra det manuellt men ser ingen anledning till att göra det när antagligen någon skapat ett program för detta.
 
Jag har fått en uppgift av min mor att förse några av hennes digitala bilder med ram och text så de blir fina julkort, nu är er uppgift att hjälpa mig med programvara för detta.

finns det några coola program för windows som man kan lägga till ramar, glitter och anant tjaffs på vanliga fotografier för att göra julkort snabbt och opersonligt?

jag kan göra det manuellt men ser ingen anledning till att göra det när antagligen någon skapat ett program för detta.

Qpix.se hade massa olika "mallar" för julkort.. Kika där och se om något passar..
:)

/ Jonas
 
tack för svaret, jag löste uppgiften med 3D programvara istället för några plugins eller liknande, gjorde en ram av snöflingor runt en katt och givetvis blev jag inte nöjd men deadline är deadline och jag hitta inget bättre alternativ förutom att börja exportera bilderna till androidenheter och börja söka i play butiken,

uppgiften är iaf löst och till framtiden har jag lärt mig något tack vare din länk du bifogade.
tusen tack åter igen!
 
ANNONS