Annons

köp av kamera i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

pane

Aktiv medlem
hejsan
skall köpa ett canon 20D hus på B&H i USA. Har en polare som hämtar hem det åt mig.

Jag undrar om det är något jag bör tänka på innan jag genomför köpet. Är det någon skillnad på hus från USA och hus som är köpta i Sverige?

Kanske en dum fråga. Men frågar man inte så får man aldrig några svar.

mvh
Patrik

Själv har jag ett hus inköpt i japan, så du kan nog vara lugn. Husen i sig skiljer sig inte runtom i världen (förutom att de kan ha olika namn). Och om laddarna fungerar likadant (min är till en 300D) så behöver du bara byta ut nätsladden. Sladden till min laddare var av samma typ som brukar sitta i kassettbandspelare, så jag satte bara dit sladden från min gamla stereo.

Om jag förstått det hela så är det inte världsgaranti på husen, endast på kringutrustning som objektiv mm.

Hej! jag har en liten fråga angående köp från USA. Har också kikat på B&H, har en kompis som ska flytta till USA. Går det att komma ifrån tull-avgift på grejorna när man köper därifrån. Hörde nånstans att om hon packar om det till två paket ett med t.ex. ett objektiv och ett med resten så slipper man tull. Vet ni något om detta?

Om tullen öppnar paketet och finner något av värde så kommer de begära tull + moms för innehållet. Om man skickar privat så kanske det slinker ingom lite lättare?

Nome Nescio skrev:
Om tullen öppnar paketet och finner något av värde så kommer de begära tull + moms för innehållet. Om man skickar privat så kanske det slinker ingom lite lättare?

+ böter/straffavgift.

Skicka privat-->tullen kollar mest troligt eftersom värdet ligger över 1700:-...och att skriva ner värdet = kolli borta-->kass ersättning.

Pane-->sök på forumet...finns många som ställt samma frågor...mest så att du får svar på dina frågor lite snabbare.

Har du kollat på ett alternativ?...typ från Tyskland.
Lycka till med kamerainköpet.

ANNONS
Götaplatsens Foto