Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Klistra utskrifter i passpartout

Produkter
(logga in för att koppla)

gorse

Aktiv medlem
Hur brukar ni göra när ni monterar era utskrifter när man tar med bilder på månadsmöten i fotoklubbar? Jag har bara tejpat fast dem på köpepasspartout från tex gallerix.

Men, när jag tejpar större utkrifter böjer sig hela rasket som en banan hur tusan jag än tejpar. Är det bara baksida som hjälper?

Ok, tack för länken. Ser ut som det är två spår som gäller för mig. Små bilder (ca a5 och däromrkring) kan jag fortsätta att tejpa lite hur som helst utan baksida då passepartouten är styv nog för det. För a4 och däromring får jag kosta på mig riktig baksida och montera lite mer ordentligt (typ som länken föreslår). Jag är ju lite snål också och med ett möte per månad blir det ju snart en regäl trave bilder som senare mest hamnar i trave i bokhyllan.

Jag kanske får tävla lite oftare i distriktstävlingar så utskrifterna kommer till nytta fler än en gång. :)

ANNONS
Götaplatsens Foto