Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Knyta två lager till samma mask?
- Trådstartare Jocce
- Start datum
61397
Avslutat medlemskap
Gör masken på ena lagret och lägg det underst(av de två lagrena). sätt sedan musmarkören på strecket mellan de två lagren och tryck ner alt, då ser du hur markören ändras. klicka sedan med musen. du kan låta ännu fler lager dela på samma mask, då lägger man det nya lagre man vill lägga till ovanför och upprepar proceduren.
/FLiP
/FLiP
Jocce
Aktiv medlem
I windows kan man alt-klicka på masken och dra den till det lager man vill kopiera den till.
Peter
Kopiera ja, men jag vill få samma justeringar hela tiden för att slippa kopiera vid varje ändring i maskningen...
/Jocce
The_SuedeII
Aktiv medlem
ELLER, beroende på hur/vad du jobbar med så kan du lägga dina "gemensamma" lager (se som ska dela mask) i en grupp och sätta en mask på gruppen (mappen).
Detta är också ett sätt att arbeta med multipla masker på samma justeringslager, man "nästar" mappar. Masker inne i mappen fungerar precis som tidigare, och "gruppmasken" är det sista som beräknas innan PS adderar dina lager.
Detta är också ett sätt att arbeta med multipla masker på samma justeringslager, man "nästar" mappar. Masker inne i mappen fungerar precis som tidigare, och "gruppmasken" är det sista som beräknas innan PS adderar dina lager.
61397
Avslutat medlemskap
ELLER, beroende på hur/vad du jobbar med så kan du lägga dina "gemensamma" lager (se som ska dela mask) i en grupp och sätta en mask på gruppen (mappen).
Men helsike! varför gör jag inte så? Jag har bestämt för mig att jag testat det tidigare men att det inte gått. eller så har jag drömt det, för funkar, det gjorde det. Tackar för tipset!
/FLiP