Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kontaktkarta och bildpaket saknas i PS CS5??
- Trådstartare hornavan
- Start datum
ztenlund
Aktiv medlem
Är det så att Kontaktkarta och bildpaket saknas i PS CS5?? I CS4 har jag haft stor hjälp av contact sheet II
och Picture packet. Nu hittar jag inte dessa i 5.an. Hjälp!
Google?
http://help.adobe.com/sv_SE/photoshop/cs/using/WS5BB1150E-21FB-4d07-BE1D-1220F009BC7D.html
Åtminstone kontaktkartan var flyttad till Bridge redan i CS4, men det gick att installera den gamla typen från skivan om man ville. Det verkar åtminstone gå att ladda ner fortfarande. Om det finns på skivan vet jag inte.
Lena W
Aktiv medlem
Har både fyran och femman av CS, men banne mig inte denna funktion. Jag har gjort en standardinstallation av programmen; följer inte detta med, automatiskt? Gick in på Adobes länk där det hurtigt står att var man ska hitta denna funktion, men kontaktkartorna lyser med sin frånvaro.
Är det något ytterligare man ska installera separat, eller måste man ha "extended version"?
Trötter...
Jag har alltså letat både i Bridge och i Photoshop...
Är det något ytterligare man ska installera separat, eller måste man ha "extended version"?
Trötter...
Jag har alltså letat både i Bridge och i Photoshop...
ztenlund
Aktiv medlem
Ursäkta, men jag måste ju fråga om du inte är läskunnig?
Det absolut första som står om du klickar på t ex "Skapa en kontaktkarta" i länken ovan är:
"Använd Adobe Output Module i Adobe Bridge för att skapa mer effektiva kontaktkartor. Mer information finns i Skapa en PDF-karta. Du kan även ladda ned plugin-programmet med den äldre kontaktkartan som beskrivs nedan: för Windows eller för Mac OS."
(Skapa en PDF-karta, Windows och MacOS är länkar...)
Det absolut första som står om du klickar på t ex "Skapa en kontaktkarta" i länken ovan är:
"Använd Adobe Output Module i Adobe Bridge för att skapa mer effektiva kontaktkartor. Mer information finns i Skapa en PDF-karta. Du kan även ladda ned plugin-programmet med den äldre kontaktkartan som beskrivs nedan: för Windows eller för Mac OS."
(Skapa en PDF-karta, Windows och MacOS är länkar...)
Lena W
Aktiv medlem
... eller är det du som inte är det?
När det står att man "...även kan ladda ner plug-inprogrammet med den äldre kontaktkartan..."
Jag är:
1) inte intresserad av den äldre versionen
2) ordet även indikerat att man också kan göra på annat sätt som att ladda ner en plug-in av en tidigare variant...
3) jag vill bara veta ifall jag är den enda som inte fått med vissa funktioner i detta program, för kontaktkartan är nämligen inte det enda jag saknar
Åååååååå!
När det står att man "...även kan ladda ner plug-inprogrammet med den äldre kontaktkartan..."
Jag är:
1) inte intresserad av den äldre versionen
2) ordet även indikerat att man också kan göra på annat sätt som att ladda ner en plug-in av en tidigare variant...
3) jag vill bara veta ifall jag är den enda som inte fått med vissa funktioner i detta program, för kontaktkartan är nämligen inte det enda jag saknar
Åååååååå!
ztenlund
Aktiv medlem
Slut på kaffet i morse?
äö...
Den är äldre per se eftersom Adobe har bestämt att den funktionaliteten inte ska vara i PS utan i Bridge. Funktionen finns på nåder i PS som en eftergift åt sådana som absolut vill ha det som det var förut. Det är alltså du som inte kan läsa och förstå sammanhanget i det här fallet.1) inte intresserad av den äldre versionen
Jag har inte CS5 så jag kan inte svara för det, men jag har redan i förrförra inlägget påpekat att pluginen finns på installationsskivan åtminstone vad gäller CS4. Du får leta upp den på skivan och kopiera manuellt. Troligen är det likadant med CS5.2) ordet även indikerat att man också kan göra på annat sätt som att ladda ner en plug-in av en tidigare variant...
Ja, det är ju verkligen troligt. Jag har ett mycket starkt minne av att jag svarat på åtminstone en tråd av den här typen tidigare angående CS4 och kontaktkarta så det lär finns info i forumet sedan tidigare. Vad det är för övriga funktioner som "saknas" framgår inte så det är svårt att säga något. Vad gäller Bridge så ligger kontaktkartan i Outputmodulen där även webbgallerierna ligger.3) jag vill bara veta ifall jag är den enda som inte fått med vissa funktioner i detta program, för kontaktkartan är nämligen inte det enda jag saknar
Åååååååå!
äö...