Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kopiera fine art bilder från digitalt i gbg?

Produkter
(logga in för att koppla)

marco

Aktiv medlem
Vet någon vart man skall vända sig för att kopiera upp bilder från digitalt i Göteborg?

Jag är medveten om fotolabo, colormailer och andra på nätet.

Men bilden jag vill kopiera skall vara rätt stor och jag vill vara med och välja papper och tala om för personalen exakt hur jag vill ha den kopierad.

Är det någon som kan föreslå något bra ställe i Göteborg?

Du har YFO som gör sådant.

Ett annat alternativ är att kolla med ett tryckeri nära dig.
Jag har "tryckt" ett antal 50x70 bilder med mycket fint resultat. De har även monterat bilderna på kartong då. Det var iofs från dia men det skall inte spela någon roll.

OK.

Litorapid: 577700 Det är här jag har tryckt mina bilder. Finns i H-Backa efter bilprovningen i Tagene
Billes: 865500
Gbg:s Länstryckeri: 7118190
Digitaltryck: 292045

Titta under Tryckerier i Gula sidorna

Men behöver man inte köra stora serier om man går till ett tryckeri? Eller har dom grejer för att dra ut enstaka exemplar också till ett vettigt pris?

Jo då. Litorapid har en egen digitalavdelning med studio, kamera och allt vad de nu kan tänkas behöva. Så enstaka bilder går bra.

Mina tryckte jag också enstaka exemplar av. Ring och kolla priser och leveranstid för det kan löna sig.

RP-foto är ett alternativ till YFO. Dom finns bakom Liseberg mot E6:an. Stergios, vad fick du betala tryckeriet och vilket antal? /Göran

Göran: Jag tror att det var runt 300-400:- per kopia och det var alltid enstaka kopior så jag fick ingen mängdrabatt.
Fast jag sa att jag hade runt 10-15 bilder som jag skulle trycka så det blev nog lite billigare på det viset.

Japanphoto är ett bra lågprisalternativ. jag har gjort en del förstoringar där och alltid varit nöjd med resultatet. Dock kan väntetiderna bvara ganska långa, framför allt om man beställer flera olika storlekar i en beställning.
Priserna är i nivå med fotolabo.

Jag är mer intresserad av att få bra kvalité och ha kontroll på hur bilderna blir. Så jag antar att japanfoto går bort då.

I västra frölunda finns ett proffslabb som heter Staffans bilder. Jag var i kontakt med dem för att göra riktigt stora förstoringar. (De verkar vara bäst i stan på det, de gör "riktiga" fotokopior istället för bläckutskrifter som tex arkitektkopia gör).

De gav ett väldigt seriöst och bra intryck, men tyvärr blev det ändrade planer för det fotouppdraget så jag fick aldrig anledning att prova dem.

http://www.staffansbilder.se

Fotokompaniet (gamla Poppens) ligger högst upp på Kungsgatan (över kullen) och bör kunna hjälpa dig. Mycket trevlig och kunnig personal.
Mvh Erik Å

ANNONS
Götaplatsens Foto