Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite canonhjälp..

Produkter
(logga in för att koppla)

uge

Aktiv medlem
Skulle kanske kunna maila direkt till en av profilerna i detta forum, men här är min publika fråga:

Har kommit fram till att det märke jag nu kör är en återvändsgränd nu, och framförallt i framtiden. Tänker därför kliva över till motståndarlägret.

Av budgetskäl tänker jag börja med en "instegsmodell" och 20D verkar riktigt vass.

Så en sådan tänker jag införskaffa.

Till den tänker (åter av budgetskäl) införskaffa "piratoptik. Dock sådan jag tror är lika bra (för mmina behov) som original.

Alltså.

en styck Tamron 28-75 2.8 Di osv...
en styck Tamron Macro 90 2.8 Di

samt någon telezoom. Vill gärna ha 2.8 och det verkar då som Sigma 70-200 (eller vad den nu är exakt)är det rimligaste valet. Eller: Synpunkter..

Sen skulle jag behöva en vidvinkligare zoom typ 17-40 eller så. Tokina har jag hör i dessa sammanhang.

Minneskort, stativ och dylikt har jag redan!

Synpunkter på objektivval!
Sägas bör att jag när budget tillåter tänker gå upp till fullformat (vad det nu kan vara i framtiden) och vill såklart kunna använda ovan optik..

Hej

Detta kanske inte ær ett svar till ditt inlægg, men, jag har sjælv kørt med nikon d1, d1h, o d100, och kommer nu gå øver till canon.
Ska bli spænnande, kommer køra med bl.a. tamron 28-75, hoppas canon kommer tjæna mig lika væl som nikon har gjort længe.

Jag skulle skaffat Canons 17-40 eller en kanske en beggad 16-35 på vidvinkeln.

I övrigt är det bra val. Har själv ett 70-200/2.8 från Sigma som jag är nöjd med.

Jag använder Sigmas 70-200, 15-30 & Tamron 28-75 på min 10D.

Jag är grymt nöjd med den kombinationen, alla tre är riktigt skarpa objektiv.

70-200'an är förövrigt Jeppes gamla :)

ANNONS
Götaplatsens Foto