Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Månadsindelningen i bloggen är störande

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Jag har sagt det förut, men hittar inte tråden: Att bloggen "tar slut" längst ner på sidan bara för att där finns ett månadsskifte, förstår jag inte riktigt vad det ska vara bra för. Då måste man skrolla upp hela vägen igen och klicka på nästa månad i högerkanten.

Nu när det dessutom finns flera sidor för varje månad så föreslår jag att ALLA sidor hamnar längst ner, precis som med forumtrådar. Oavsett om tråden har flera hundra sidor så listas alla dessa längst ner.
Alternativt kunde månadsindelningen ligga längst ner, eller bara en knapp med "äldre inlägg". Nu ser det ut som att bloggens första inlägg någonsin är det som skrevs i början av månaden, vilket är rätt märkligt.

Nu när det dessutom finns flera sidor för varje månad så föreslår jag att ALLA sidor hamnar längst ner, precis som med forumtrådar. Oavsett om tråden har flera hundra sidor så listas alla dessa längst ner.

Så är det ju numera bara du klickar på bloggfliken upptill och ger fanken i att klicka på månaderna.

Alltså om du går till hit, eller motsvarande i andra bloggar:
http://www.fotosidan.se/blogs/hertsius/index.htm

Nej inte nu, det där fixade jag för typ en vecka sedan.

Men går man in via en månad i listan till höger så ser man bara den månadens inlägg. Om du inte tycker det stämmer, kika på adressen till sidan och lägg in här så jag ser hur den vart anropad.

Nej inte nu, det där fixade jag för typ en vecka sedan.

Men går man in via en månad i listan till höger så ser man bara den månadens inlägg. Om du inte tycker det stämmer, kika på adressen till sidan och lägg in här så jag ser hur den vart anropad.
Det var nog så att jag av gammal vana gick in på föregående månad utan att se sidorna längst ner, och då såg jag alltså inte resten. Det är utmärkt som det är nu! :)

ANNONS