Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Microsofts svar på Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)
Ska man tjäna pengar i framtiden kan man äga:

- Microsoft (alla köper programvara, finns ju några få som inte gör det, men de blir snar omvända)

- Canon (Störst på kameror av alla slag och stora på andra kontorspryttlar)

- Sony (Tillverkar bildsensorer för stillbild och video)

- Sandisk (Stora på minnekort som kommer i nya varianter och storlekar och behövs fler av)

De flesta av bolagen är noterade på NASDAQ eller NYSE.

Framöver kan det vara läge att köpa in sig i indiska och kinesiska bolag.

Jag känner inte till några kinesiska respektive indiska varumärken som är kända i vår del av världen. Kan du nämna något?

RolandM skrev:
Jag känner inte till några kinesiska respektive indiska varumärken som är kända i vår del av världen. Kan du nämna något?

Hört talas om:
LG? (Lucky Goldstar)
Galanz
SMC
Wintek
RiTek
Feisol
mfl, mfl

Det var några kinesiska jag kom på i en hast så visst finns det.

Ja, en bra bit har de kvar. Fast för hemanvändaren så kan det nog helt klart vara ett alternativ till elements. Nu måste de bara få de olika verktygen och filtren att fungera också..

Staffan

teamfoto skrev:
Ok, svar på Photoshop skulle jag nog inte säga ;)

Snarare en uppdaterad version på Paint

Jag är böjd att hålla med. Jag installerade programmet, startade det och insåg att det kanske kan visa en del filtyper och beskära bilderna och lite till. Jag tror inte Adobe behöver oroa sig ...

Microsoft har väl försökt det här för några år sedan med programmet Photopaint, och det har ju inte precis tagit över världen :)

Adobe kan nog oroa sig ändå. Saken är ju den att Microsoft vet hur man säljer 'skit', de är bra på marknadsföring av sina produkter samt att folk tänker väl, "är det en Microsoft produkt så måste den ju vara bra" eller "Alla andra kanske köper den då måste ju ja oxå ha det"

"Please help us test our new professional graphics software". Får man verkligen missbruka ordet professional på det sättet?

Det är skönt att man kan känna igen att det är ett äkta microsoft program:

Bilagor

• bugg.jpg
    bugg.jpg
    12.2 KB · Visningar: 395
On topic:

Jag har svårt att ta till mig gränssnittet. Vissa saker kanske man får ha överseende med eftersom det bara är en beta, vilket dom tydligt visar genom att ha texten: "BETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETABETA" som bakgrund....
Lagom snyggt.
Nu kanske gränssnitt är något man får lära sig att gilla. Det var ungefär samma sak när jag gick över från Paint Shop Pro till Photoshop. Jag svor över hur idiotiskt det var att inte kunna zooma in med scrollen, och varför Ctrl + Z bara tog en tillbaka 1 steg (Innan jag lärde mej att använda Ctrl + Alt + Z dvs.). Nu älskar jag Photoshop gränssnittet, så Acrylic lär ju få sina anhängare också, dvs. sånna som inte har testat Photoshop :p.

Sen så laggar panelerna när jag drar runt dom, och jag tror inte att det beror på min dator. Men som sagt, det är ju bara en beta. Över huvud taget så känns programmet mycket "segare" än Photoshop.

Microsoft har ju fördelen att dom kan göra va för skit som helst å lägga in det på Windows cd´n. Och ja, folk använder det. Se bara på Media Player, visserligen har den blivit mycket bättre i de senaste versionerna men ja föredrar fortfarande Winamp. Paint, det finns väl 100 program att hämta gratis på nätet som är bättre? Men folk använder det som sagt ändå.

Som beta versionen ser ut så tror ja inte att dom kommer ha någon större framgång med programet. I alla fall som att sälja det löst, men om dom inkluderar det på Windows cd´n så kommer säkert folk att använda det.

/A\

Vilken tur att bilbranschen inte delar ut bilar som tilltänkta kunder erbjuder sig att prova ut ersättning, för att hjälpa tillverkaren att hitta alla brister, så att dessa kan vara åtgärdade till försäljningsexemplaren. Fast samtididigt är det synd att detta inte görs, för då skulle brukarperspektivet komma in, som att kamremsbyte på en motor är en operation i 8000:- klassen, beroende på att det är för trångt för mekanikern att byta kamremmen utan att lyfta upp motorn ur bilen.

Inte helt rätt...

AnWi skrev:
Hört talas om:
LG? (Lucky Goldstar)
Galanz
SMC
Wintek
RiTek
Feisol
mfl, mfl

Det var några kinesiska jag kom på i en hast så visst finns det.
LG är såvitt jag vet koreanskt. SMC finns det många företag som heter. De två jag känner till, SMC Networks och SMC som håller på med pneumatik är amerikanskt respektive japanskt. Utöver Galanz verkar de övriga du nämner vara taiwanesiska vilket väl bara med en mycket vid tolkning av begreppet kan sägas vara kinesiska...

Annars är Huawei och Lenovo två mycket framträdande och aktuella kinesiska företag i databranschen.

ANNONS
Götaplatsens Foto