Annons

Minolta Digital SRL.

Produkter
(logga in för att koppla)
Varför de inte använder det till DSLR, vilket skulle förhindra damm på CCD:n, vet jag inte. Det finns väl någon nackdel antar jag.
Det gör dom, fast än så länge bara Olympus, och bara sina ickesystem dSLR, E-10 och E20.

Men prismat stjäl nog med ljus för att iso det bara ska vara iso 80/160/320 istället för 100/200/400. Sen vet jag inte om dom kompenserar för övrigt ljusbortfall. Nackdelen med dessa är att dom ger förhållandevis mycket brus. Men med en bättre sensor så...

ska vi gissa på en A1-variant med objektivgänga... dvs där man behåller digitalkamerans alla fördelar OCH kan byta glas...
Dom måste bygga om hela IS systemet i A1'an om den ska klara en större sensor, om nu minolta ägarna inte vill leva med en helt ny radda glas och INGEN vidvinkel. Den har ändå motsvarande förlängning strax under 4x. Så en söt 20mm blir ju motsvarande en 80mm på bildvinkeln.

wow... om den har stor sensor måste pixlarna (alla 640x480) vara enorma o av jättebra kvalitet... så elegant de har löst möjligheten att byta optik, det syns inte alls... Och eftersom du tycker den duger åt mej så har den förstås bildstabilisering, även om de inte gör nåt större nummer av det... ser en hederlig mätsökare, men var är EVF´n med hög upplösning? kanske ligger den med i paketet...

Men den är säkert slutsåld så bra som den är...

ANNONS
Götaplatsens Foto