Annons

Modellsubstitut

Produkter
(logga in för att koppla)

[email protected]

Avslutat medlemskap
Hejsan! Är lite sugen på att börja fota porträttbilder. Men har aldrig tagit "proffsiga" bilder förut, och det blir lite knas att inte ha testat något alls när jag ska börja fota en modell. Har ni något tips på en alternativ modell? Typ som jag kan ta massa bilder på och testa med ljus fram och tillbaka osv för att veta ungefär var utgångsläget är vid sådan fotografering... Ska gärna vara i samma storlek som en människa (i detta fallet endast överkropp och huvud, eftersom det är porträtt) och kräva ganska mycket samma ljus osv.

Vet inte om ni fatta, men jag ska nog inte försöka förklara mer nu i alla fall, kommer bara bli rörigare x)
Tack!

Skyltdockor finns i drivor på blocket. Håll även ögonen öppna efter butiker som verkar klappa igen ute på stan - har du tur kan du flirta till dig en docka.

davidbicho Skyltdockor finns i drivor på blocket. Håll även ögonen öppna efter butiker som verkar klappa igen ute på stan - har du tur kan du flirta till dig en docka.

Oh, butiker som klappar igen låter inte fel! :)

Graylingman En tålmodig alternativt mutbar kamrat/flickvän/pojkvän/förälder/syster/bror?
Tänkte mig det som steget efter skyltdocka ;) (eller vad det nu blir...)

Tack för snabba svar, tror det blir till att sniffa upp en döende butik! :) (blir nog inte svårt att hitta en butik i konka, jag bor i Munkedal!)

Hejsan! Är lite sugen på att börja fota porträttbilder. Men har aldrig tagit "proffsiga" bilder förut, och det blir lite knas att inte ha testat något alls när jag ska börja fota en modell. Har ni något tips på en alternativ modell? Typ som jag kan ta massa bilder på och testa med ljus fram och tillbaka osv för att veta ungefär var utgångsläget är vid sådan fotografering... Ska gärna vara i samma storlek som en människa (i detta fallet endast överkropp och huvud, eftersom det är porträtt) och kräva ganska mycket samma ljus osv.

Vet inte om ni fatta, men jag ska nog inte försöka förklara mer nu i alla fall, kommer bara bli rörigare x)
Tack!

En kompis eller dig själv?

(...över ån efter vatten...)

För"huvudbilder" har jag lånat ett perukhuvud på stativ från en frisörsalong. Större salonger har säkert huvud stående till praktikanter och lärlingar att öva på. Dina övningar förbrukar ju inget hår heller...

ANNONS
Götaplatsens Foto