Tja... jag har börjat tycka att det är onödigt att vänta. Det brukar ändå gå så att när hösten är kommen så finns det igen nya modeller på markanden och så frågar du dej igen om du borde spara till en bättre modell, eller vänta tills den sjunker i pris...
En kamera är ändå en grej som (förhoppningsvis) räcker många år. Frågan är alltså om det lönar sig att vänta si och så månader för att spara 500 eller 1000 kronor när det ändå är en investering som du sen inte "behöver gör om" på tre-fyra år.
Blev först förbannad när jag märkte hur snabbt priserna rör på sig på den digitala markanden, men har nu insett att det inte är något att gräma sig över. Köpte ett Sandisk 256Mb i mars för 119 euro - samma kostar idag 69 euro. Men vad var alternativet? Att vara utan minneskort (och därmed inte fota) i några månder tills priset sjunkit...!? Nej - om du vet att du vill ha just en Canon Powershot s1, om den har allt det du vill ha i funktionsväg - slå till nu!
Å andra sidan... om du nu har en kamera som du är nöjd med kan det ju vara värt att fundera noggrant på vad du vill ha - och kanske börja spara för en DSLR t.ex? Men om du kör analogt nu tycker jag nog att det kunde vara "bråttom" att gå över till digital - fördelarna är många!!!
Andreas
EDIT: Som nu ser att också andra är inne på samma line! ;-)