Annons

Någon som provat fotoskrivaren Epson P-700?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vill fråga om någon här inne på Fotosidan prövat Epson P-700?

Nyss köpte jag en Epson ECO Tank ET-7750, men den kunde inte hantera svartvita bilder(Färg gick bra). Var i kontakt med Epsons kundtjänst, men ingen kunde förstå varför det inte blev riktigt bra. Fanns en svag rödton i alla bilder. Detta trots alla möjliga försök med olika inställningar i Photoshop och Epsons egna program för utskrifter. Vill säga att jag är utbildad på Photoshop, så det var inte där det felade.

Så, nu tänker jag försöka med Epson P-700 ,som enligt recensioner bland annat på youtube, säger att den är bra på svartvita bilder. Jag är ute efter en skrivare som ger bästa möjliga kvalitet. Någon som har erfarenhet?
 

rootsroom

Aktiv medlem
Jag har p-600 som är bra, så p-700 borde vara bättre? Se testet här på sidan. Epson svartvita läge är bra. Men jag har installerat Quad Tone Rip en ganska billig programvara för att skriva ut sv/v med Epsonskrivare utan färgstick. Borde få stöd för p-700, dock lite bökigt med att skapa profiler. Enklare då med Epsons ABW och kända papper.
 
Jag har p-600 som är bra, så p-700 borde vara bättre? Se testet här på sidan. Epson svartvita läge är bra. Men jag har installerat Quad Tone Rip en ganska billig programvara för att skriva ut sv/v med Epsonskrivare utan färgstick. Borde få stöd för p-700, dock lite bökigt med att skapa profiler. Enklare då med Epsons ABW och kända papper.
Låter toppen. tack.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Jag har p-600 som är bra, så p-700 borde vara bättre? Se testet här på sidan. Epson svartvita läge är bra. Men jag har installerat Quad Tone Rip en ganska billig programvara för att skriva ut sv/v med Epsonskrivare utan färgstick. Borde få stöd för p-700, dock lite bökigt med att skapa profiler. Enklare då med Epsons ABW och kända papper.