Annons

Ni med EOS 33v...se hit.

Produkter
(logga in för att koppla)
Asson skrev:
Vad har ni för erfarenhet av EOS 30/33v? Tänkte köpa en 33v. 3605kr hos cyberphoto. Verkar vara prisvärt trots att den är analog.

Jag tyckte jag såg en begagnad EOS 3 här på fotosidan för någon dag sedan. Kostade bara 300 kr mer.

Analogt bör man köpa begagnat just nu tycker jag, man kan spara en massa pengar i bästa fall. Har aldrig sett sååå låga priser på analoga kameror som nu.

bra kamera

tycker att det är mycket bra köp, varför köpa begagnad när en ny kostar så litet. Köpte min Eos 10S begagnad 96-97 för 3000 kr så de är otroligt bra pris på 33V har nästan alt som 10:an har, funderar på att skaffa en 33V man vet inte om den gamla lägger av ner som hälst.

Asson skrev:
Vad har ni för erfarenhet av EOS 30/33v? Tänkte köpa en 33v. 3605kr hos cyberphoto. Verkar vara prisvärt trots att den är analog.

Jag har en, funderar på att sälja den, med alla tillbehör jag har, objektiv, blixt, väska, enbenstativ, vertikalgrepp/batteripack och diverse småtillbehör. Du kan ju kolla vad jag har för prylar på min sida.

Jag hade en 33:a (utan V-beteckningen) och den är fantastisk. Ger otroligt bra känsla och bilder överlag. Ångrar att jag sålde den och ska med bestämdhet köpa den igen när jag har ekonomi till det. En analog känsla kan ingen digitalare ersätta.

Så köp! =)

Jag har kvar min Eos 33 ifall jag vill köra lite dia eller svart-vitt vid tillfälle, tror ändå inte jag får så mycket för den om jag säljer den med tanke på prisläget för 33V idag. Dessutom väger den inte lika mycket och rätt var det är så vill man ut och resa eller fjällvandra där det inte finns laddare att tillgå.

EOS 33v har ett utmärkt sätt att välja fokuspunkt med, tillskillnad från EOS 3. Ögonstyrt funkar inte för mig, och manuellt välja fokuspunkt med trean är för omständig tycker jag.

EOS 33v´s digitala motsvarighet ska vara EOS 20D, för 10 000kr mer. Så den känns prisvärd.

njae, 10D är nog det närmaste du kommer sånär som på E-TTL 2, men fortfarande så är det en del andra saker i skillnad efter om dom ligger mest lika i modeller.

ANNONS
Götaplatsens Foto