Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ni med fotosida

Produkter
(logga in för att koppla)
Ni som har en hemsida där ni lägger ut era bästa bilder, länka gärna:)
Kan sitta i timmar och beundra, fundera över och bli insprerad av era bilder:)

Jag har dock ingen fotosida ännu, men så småningom kanske.;)

Nu menar jag inte den sidan här på fotosidan, utan om ni har en privat hemsida.
 

PeoE

Medlem
Jag förundras över av alla som köper systemkameror för massa miljoner kronor helt privat, och sen gör album på nätet med bilder som är 300 pixlar breda, man visar ett uns av upplevelsen, jamenar det kör ju jag som thumbs, som minst.
Min 450 D gör bilder på nästan 4500px bredd.
Man behöver ju nästan ingen zoomglugg alls.
Utnyttja pixlarna vettja.
 

Jimpawa

Aktiv medlem
PeoE skrev:
Jag förundras över av alla som köper systemkameror för massa miljoner kronor helt privat, och sen gör album på nätet med bilder som är 300 pixlar breda, man visar ett uns av upplevelsen, jamenar det kör ju jag som thumbs, som minst.
Min 450 D gör bilder på nästan 4500px bredd.
Man behöver ju nästan ingen zoomglugg alls.
Utnyttja pixlarna vettja.
Jag skulle inte vilja kolla på en hemsida med 4500px store bilder på, segladdat och svårt att se bilderna, helt meningslöst!
Sen skulle jag aldrig publicera så stora bilder på nätet då risken för bildstöld skulle vara för stor.

Min sida: http://jimpawa.jimpewa.com jag rekommenderar dock FF för att kolla på den, har inte fått den att fungera fullt ut i IE.
 

Allemyr

Aktiv medlem
Ja precis man får ju liksom 10x zoom om man croppar till 450px, med bibehållen kvalité så klart, å tänk när man kan ha samma täthet som mobilkamerorna då får man ju 100 gr zoom det klarar ju optiken av jätte bra, eller?

Objektiven kommer alltid stå för störst del av den tekniska bildkvalitén oavsett vilken brännvidd det gäller.

Men sen kan man ju tycka att 450D 12 megapixlar är lite överdrivna å mest slutar i ett försäljningsknep, men en del av dom kan vara bra i tryck för det är väl ändå så man vill ha sina bilder?
 

Jonte_rm

Aktiv medlem
Kan ju vara kul att få upp besökarantalet lite...

http://www.jg-natur.se

Under "Fototavlan" har jag mina bilder och där uppdateras när jag får nya, enligt mig, bra bilder. Månadens bild på förstasidan uppdateras varje månad. Hur dåliga bilder jag än tagigt :)

mvh // johannes
 

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Prova klicka o håll nere musen på högra delens ovre del på högerbilden o släpa till vänster skall du se på mirakel.

Trycker böckerna, har tryckt alla 22 hos pixopolis.se



Robin Gyllander skrev:
Cool vändingsystem. Men man kan ej riva av sidorna. :(
 

Kem

Aktiv medlem
www.touchdigitalphoto.se

Tanken med min sida är att det inte skall vara någon stor bildbank utan bara lite litegranna där för att ge en vink av vad jag kan och gör. Innehållet styrs av vilka offerter jag har ute tex. Utöver det så uppdaterar jag sidan ganska sällan. När jag beställde sidan så var ett av kraven att den designmässigt skulle vara ohyggligt enkel i sin utformning vilket nästan kan vara svårast att åstadkomma.

/ Kenneth
 

niklas_b

Aktiv medlem
www.nth.se/foto

Men det är inte mina bästa bilder utan det är bilder som lämpar sig att lägga upp som galleri och som det går att skriva en text till och som på något sätt passar in i det teknikhistoriska temat.
Vissa bilder är också rätt kassa men kan tänkas vara intressanta för den som är intresserad av motivet.
Nån gång, när jag orkar, ska jag väl bredda det hela lite, men nu har jag inte uppdaterat på rätt länge, har inte haft så mycket inspiration :)
 

PeoE

Medlem
Nej! Man kanske lever på medeltiden med 56 modem.
Och lider av girighet, för nån skanske snor ens bild det vore ju många kroner det.






Jimpawa skrev:
Jag skulle inte vilja kolla på en hemsida med 4500px store bilder på, segladdat och svårt att se bilderna, helt meningslöst!
Sen skulle jag aldrig publicera så stora bilder på nätet då risken för bildstöld skulle vara för stor.

Min sida: http://jimpawa.jimpewa.com jag rekommenderar dock FF för att kolla på den, har inte fått den att fungera fullt ut i IE.
 

Jimpawa

Aktiv medlem
PeoE skrev:
Nej! Man kanske lever på medeltiden med 56 modem.
Och lider av girighet, för nån skanske snor ens bild det vore ju många kroner det.
Nä, 100/100mb, men jag vill inte sitta och titta på 4500px bilder ändå, och kalla det girighet om du vill, men jag tror inte alla vill att sina bilder sprids okontrollerade i full upplösning.
 
ANNONS