Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D80

Produkter
(logga in för att koppla)

jonas_erik

Avslutat medlemskap
Hej ! Har bestämt mig för att uppgradera till Nikon D80.Men frågan är om någon tror att prisraset på den har stannat upp eller den kanske kommer att gå ner ännu mer i pris ? Kunde få den för 7.500kr med batterigrepp och 6.500kr utan (huset) kanske man ska vänta ett tag.När jag köpte D40n föll den i pris med 1500 efter några veckor och gissa om man grämde sig !

Vänta till efterföljaren kommer ut vilket inte borde dröja så länge. D80 är en "gammal" kamera nu och när eventuell D90 kommer kanske D80 sjunker ytterligare i pris. Sedan kan det ju hända att du blir sugen på efterföljaren :eek:) /FW

Vet du med dig att du ska plåta mkt på högt ISO hade ja nog väntat o kollat lite på D90^^

Tror också att priset kommer sjunka ytterligare..

om den kan sjunka mer
huset kostar ju bara 6000

jag kollade prisutvecklingen och det verkar som när d300 kom hände ingenting, men när d60 kom sjönk priset med 2000:-

ska bli spännande att se

Jag hade köpt den med 18-70, hittade den för 8490kr när jag sökte för en tid sen till min syrra....den gluggen är ju superb...

ANNONS
Götaplatsens Foto