Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon Z8 vs Z9, en sak jag inte förstår

Produkter
(logga in för att koppla)

Astacus

Aktiv medlem
Om jag söker på Prisjakt på Nikon Z8 dyker följande (se bild) upp. Trodde inte det var någon skillnad i vilka objektiv som stöds…..?

IMG_1221.png

Rent allmänt har Prisjakt blivit rejält sämre det senaste året (ungefär). När Prisjakt Classic fanns kvar kunde man filtrera och hitta vad man sökte efter. Nu är det lite si och så med hur filtreringsfunktionerna fungerar.

I alla fall i detta fallet kan man diskutera om den fotnoten stämmer. Då tänker jag mest på ordet stöd i den meningen.

I både Norge och Danmark heter AI "kunstig intelligens" och förkortas "KI". Prisjakt bekräftar väl tydligt att dessa båda länder träffat mer rätt än Sverige när tekniken gavs ett namn😉

Hur menar du att kunstig skiljer sig från artificiell?

Eller leker du bara med att kunstig på danska/norska låter som konstig på svenska som i sin tur heter mä/erkelig på danska/norska?

Senast ändrad:
Har man riktig intelligens så kan man enkelt se att felet i grunden beror på att infoflikarna skiljer sig åt mellan kamerorna. "Datorn" har bara bajsat ur sig texten utifrån det. Ofta finns det goda skäl att klaga på hallucinerande "AI" när det ställs frågor till LLM-chatbottar, men det är inte grundproblemet i det här fallet.

ANNONS
Götaplatsens Foto