Ursäkta att jag lägger mig i eran dialog, men jag tror det är enkelt svar på frågan om vem som köper vad...
1) Dom som har spenderat 10'000:- på en 300D har antagligen tänkt igenom sitt köp och insett att dom kan prestera riktigt fina bilder med den här fina kameran.
2) Dom som köper en 10D har också lagt mycket pengar och har antagligen insett att de behöver en sådan kamera.
Oavsett om man lägger 10'000 eller 15'000 på en kamera så anser iaf JAG att man är en seriös fotograf!
Jag skäms ibland för att jag smyger runt med en egentligen värre kamera än vad jag behöver. Jag kan bara tala för mig själv, men jag tycker faktiskt det är fel att kalla en fotograf oseriös för att den "bara" lägger 10'000 på en kamera...
som det var sagt tidigare... kolla in vad personen ifråga fotograferar och hur den använder sin utrustning.
Bara det att skaffa sig ett medlemsskap här på F.S. tycker jag är ett tydligt tecken på att man är seriös fotograf och vill lära sig mera om denna teknik... eller vad tycker ni?
oj, vad långt det blev. jaja, lite tankar igen bara.
mvh //Peter