KGS
Aktiv medlem
sagan skrev:
Fint, då är vi helt överens
Schysst pudel!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
sagan skrev:
Fint, då är vi helt överens
peter_wahlström skrev:
Jag tror vi till slut kan göra en sammanfattning av den här tråden, så att de som inte har läst den slipper läsa alla inlägg:
1) 300D går att köpa i svart!
2) En seriös fotograf är en person med kamera som har ambitionen att lära sig mer om foto och utöva dess konst oberoende utrustning och tidigare erfarenheter.
Har jag missat nåt?
peter_wahlström skrev:
Jag tror vi till slut kan göra en sammanfattning av den här tråden, så att de som inte har läst den slipper läsa alla inlägg:
1) 300D går att köpa i svart!
2) En seriös fotograf är en person med kamera som har ambitionen att lära sig mer om foto och utöva dess konst oberoende utrustning och tidigare erfarenheter.
Har jag missat nåt?
mvh //Peter
hansen2 skrev:
Det talas om seriösa fotografer här. Kan de som svängt sig med ordet utveckla vad det innebär att vara en "seriös" fotograf
/Johan
Gunnlaug skrev:
Vid den Stora Guden sluta inte nu!!!
Denna tråd påminner starkt om snubben som frågade vad klockan var... å han fick förklarat för sig hur den var konstruerad...![]()
fjalstal skrev:
SLUTA NU?! I h-te heller! Innan tråden dör ut (dvs när 30000d kommer...) definitivt måste vi ju ha hittat ett argument som håller för teknisk hårdgranskning så vi kan köpa svart kameror med gott samvete. Att en svart kamera är bättre än en silvermålad på något vis går nog inte bevisa. Själv vill jag gärna att en kamera är svart. Varför kan jag inte förklara på nåt annat sätt än att det bara ska vara så. Kanske Canon har sett sin målgrupp som de pryltokiga och att svart inte är så vanligt på andra elektronikprylar än kameror. Själv hade jag gärna köpt en knallröd 300d men risken då är väl att man hade betraktats som en blandning av spetälsk och knarkare av fotografkollegerna, så jag får väl vara konservativ för en gångs skull och köpa svart också i fortsättningen.
![]()
hansen2 skrev:
Som de flesta nog begriper handlar dessa dispyter om status. Den som har den senaste grejen är coolast. Så är det nog inom alla hobbies. Det finns säkert svampplockare som har den senaste svampkniven med borsta-bort-jord-borste tillverkad av elefanthår för att klara de hårdaste tagen i svampskogen.
Men roligast har jag haft åt 10D-ägare som aldrig skulle skriva ett ont ord om sin superduper-10D. Nu har de tecknat sig för en 20D som garanterar en högre plats i hierarkin. Då, helt plötsligt, börjar dessa kvirra över brister som de "dragits" med sin 10D - fånigt men roligt))
/Johan
HDFS) (KGS skrev:
Läste nyss i en annan tråd en Mk II innehavare som redan är tveksam till att en 20D skulle duga ens som reservhus. Snart kommer en 1DS ägare att garva läppen av sej åt Mk II´s lilla sensor...
Gunnlaug skrev:
Ja själv har jag Merklinräls (obs!) MED Banvall... det är ett måste![]()