Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
photoshop 7 och nef?
- Trådstartare lacrits
- Start datum
Trracer
Aktiv medlem
lacrits skrev:
Hej!
Instalerade nyss photoshop 7 och skulle bekanta mig med programmet.
jpeg går bra och öppna men nikon nef filer hittar programmet inte ens igen!!
Vad gör jag fel? vad saknar jag?
Hejsan
Du saknar antingen Nikon View (som man knappt kan göra något i med neffarna, mest bara konvertera till annat format), eller så saknar du Nikon Capture (där kan du göra i princip vad som helst med dina neffar, dock kostar mjukvaran pengar) eller så ska du ha Adobes cameraraw som är en tilläggsmodul man skaffar till photoshop7 (som finns inbyggt i PS CS).
Har du en nyare kamera (nikon D70 tillexempel) så tror jag bara PS CS's inbyggda cameraraw fungerar efter du hämtat en uppdatering. Hur det funkar med PS7 och D70 vet jag inte riktigt.
Trracer
Aktiv medlem
Tim_D70 skrev:
mitt photoshop 7 klarar nef utan problem, kan iofs bara välja på vitbalans och ev att ändra när ja öppnar dom, men d går iaf.
Isåfall har du Nikon View installerat tror jag. Photoshop 7 klarar nef med cameraraw och då kan man ändra på samma saker som med Nikon Capture.
Loke
Aktiv medlem
Tim_D70 skrev:
ja tycker d e lite skumt att ja inte fick Nikon view till min d70 värkar som alla andra fått det?
Om du har registrerat dig och din kamera hos nikon på nikon.se (gå in under Support) så kan du ladda ner "Nikon View 6.2.1 Full Version".
Var just inne där och kollade. Är du inte registrerad än så är det ju snabbt gjort.
Senast ändrad:
Loke
Aktiv medlem
Har tyvärr ingen erfarenhet av picture project, men har en känsla av att båda programmen är ungefär lika begränsade vad gäller behandlinen av RAW-filer. Med view kan vitbalans och exponering styras till viss grad. Nikon vill nog att man ska punga ut ett par tusen på Capture om man vill ha full kontroll över dessa filer.
clavicl
Aktiv medlem
Vet inte om det funkar för 7an, men i Photoshop 8 (CS) tankar man hem "Camera Raw 2.2 update" från Adobe:
http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=39&platform=Windows
http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=39&platform=Windows