Om du planerar att jobba mycket med bilder på din Mac: PowerBook 15" och 17" har (för att vara bärbara datorer) förnämliga skärmar. PB 12" samt iBook-serien har skärmar som inte är dåliga, men klart mindre lämpade för den som sysslar med t.ex. bilder. Ovanstående åsikt är naturligtvis helt subjektiv, mothugg tages tacksamt emot.
Jag råder dig att kolla lite på de olika modellernas skärmarna, helst i olika ljussituationer, om du finner skärmens kvalitet vara viktig vill säga. Det är en markant skillnad...
Jag hade valt att satsa på en begagnad PB, av ovanstående skäl ... ja som enda skäl faktiskt då jag tycker att iBöckerna är riktigt bra för övrigt om man överser plastigheten (eller tycker att kritvit plast är läckert, jag tillhör denna kategori)
Minne till Apples bärbara maskiner köper man INTE från Apple, man vänder sig t.ex. till Macoteket som håller betydligt uthärdligare priser. Priserna varierar beroende på till vilken modell man avser att köpa minne till. Det är också kvalitetsskillnader tillverkare emellan när det gäller datorminne. Googla! Kolla runt lite!
//jonne