Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Prisvärt vidvinkelobjektiv till Nikon
- Trådstartare Jen9
- Start datum
Jen9
Aktiv medlem
Sigma 10-20/4,0-5,6 EX DC HSM
Tack! Skall kika på det!
majortom
Aktiv medlem
Vad som är prisvärt är beroende av vilka erfarenheter man har av olika alternativ. Jag har antagligen bara haft otur genom åren men av de tredjepartstillverkade objektiv jag provat så är det bara Sigmas 12-24/4,5-5,6 och 150/2,8 macro som fungerat felfritt och jag har provat mig fram i deras sortiment för att hitta objektiv som varit både prisvärda och som levererar skärpa utan att behöva skicka iväg kamerahus och objektiv till verkstad för justering. .Efter allt strul med tredjepartstillverkade objektiv har jag insett att billigast inte alltid är särskilt prisvärt längre.
Utifrån mina erfarenheter rekommenderar jag därför att du bör kolla på Nikons egna vidvinkelzoomar, tex
Nikon AF-S DX 10-24/3,5-4,5G IF-ED är en riktigt bra sådan, liksom Nikon AF-S DX 12-24/4G IF-ED. De är inte billiga men de är heller inte särskilt mycket dyrare än vad tredjepartstillverkarna erbjuder i alternativ men du får objektiv som fungerar med din kamera
Utifrån mina erfarenheter rekommenderar jag därför att du bör kolla på Nikons egna vidvinkelzoomar, tex
Nikon AF-S DX 10-24/3,5-4,5G IF-ED är en riktigt bra sådan, liksom Nikon AF-S DX 12-24/4G IF-ED. De är inte billiga men de är heller inte särskilt mycket dyrare än vad tredjepartstillverkarna erbjuder i alternativ men du får objektiv som fungerar med din kamera
Palletheking
Aktiv medlem
Fick tips på om ett Tamron 10-24 3,5-4,5 som skulle va prisvärt. Någon som har några kommentarer?
Säkert helt ok, men som sagt. Nikons egnä riktigt bra. 12-24 har jag haft och den är riktigt bra.