Annons

Programerabar IR-Fjärrkontroll till 350d

Produkter
(logga in för att koppla)
Om man har en iPAQ med Nevo installerat kan man göra så här med nerladdning från Nevos hemsida.

Fick det, efter lite obligatoriskt strul, att funka på min 350D igår...

PITCH skrev:
Fast egentligen så kostar väl inte canons trådlösa utlösare så mycket... eller ? tror jag har sett att den någonstans kostar 2-300:-
eller är jag ute och cyklar ?

Isåfall så kunde jag ju köpt den och sluppit allt krångel med att leta efter koderna till en lågbudget fjärr från teknikmagasinet.

Din prisbild är helt rätt, tror det var RC5 jag köpte via blocket av en nisse med en hel hög nya och de kostade 250sek. Och den funkar super ... men lite irriterande med 2 sek fördröjning så det blir väl den andra varianten snart.

Det finns ju program till Pocket-Pc´s som gör att man kan använda den som fjärr till tvn och liknande. Skulle det också fungera om man lyckades hitta rätt koder?

Blåser nytt liv i tråden....

Söker fortfarande efter en ev. kod att programera fjärrkontrollen med....

alt.

Vilken TV-kod som kameran har gemensamt med...

photonicdelousions skrev:
Din prisbild är helt rätt, tror det var RC5 jag köpte via blocket av en nisse med en hel hög nya och de kostade 250sek. Och den funkar super ... men lite irriterande med 2 sek fördröjning så det blir väl den andra varianten snart.

Köper du RC-1 så kan du välja bort fördröjningen om du vill. Finns på tex Tradera till bra priser...

ANNONS
Götaplatsens Foto