Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rörigt efter omgörningen

Produkter
(logga in för att koppla)

Shabbadang

Aktiv medlem
Hej!
Omgörningen av FS var bra på många sätt, men en sak som blev rörig var att man dels har sina gamla bokmärken kvar plus att man nu kan markera fotografer som intressanta och dessutom ha vänner. Det blir svåröverskådligt men jag gissar att man bör plocka bort sina bokmärken och istället markera dessa fotografer som intressanta.

Generellt sett blev det lite för rörigt efter omgörningen tycker jag. Det känns som om det blev lite för mycket helt enkelt med olika bevakningar, favoriter, bokmärken etc. Den nya designen/funktionaliteten känns liksom påhängd på den gamla. Det blev inte helt genomtänkt utan en blandning.

Tycker att det känns som att det vore dags för en förenkling av sajten och bortrensning av en del äldre funktioner som överlappar de nya.

Hej!

Tycker att det känns som att det vore dags för en förenkling av sajten och bortrensning av en del äldre funktioner som överlappar de nya.

Håller helt med, det är just nu onödigt krångligt. Det finns en länk "Begränsa händelselistan". Det borde naturligtvis istället vara "Utöka händelselistan". Nu hann jag drunkna i ointressanta händelser innan jag kom på hur jag skulle stoppa dem.

Fast bokmärkena överlappar ju inte helt med att markera fotografer som intressanta. Bokmärkena kan ju användas till att lagra vad som helst, som annonser och trådar. Att händelselistan kanske borde vara mer sparsam i grundutförande håller jag däremot med om. Blir lätt lite "x har flyttat sin muspekare".

ANNONS
Götaplatsens Foto