Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Remote till Sony a7r ii

Produkter
(logga in för att koppla)

zwinto10mm

Aktiv medlem
Ser ut som jag kommer skaffa en a7r ii, har alltid haft meike grepp med remote till när jag behövt remote till min gamla kamera.

Men använder nästan aldrig annars greppet. Det tar mest plats.
Finns det nå vettigt alternativ som har bra räckvidd. (Viktigt med räckvidd)

Tack på förhand.
 

zwinto10mm

Aktiv medlem
Leta efter radio triggers. Finns massor av alternativ.

/Stefan
Där av min fråga. Finns massa skräp. Därför landade jag i meike greppet sist. Köpte 2 som va dåliga, en billig och en lite dyrare. Minns ej vad dem hette. Vill inte göra samma nu, då köper jag hellre ett grepp igen.

Så jag tänkte kolla om det finns nått vettigt som nån faktiskt har provat.
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Där av min fråga. Finns massa skräp. Därför landade jag i meike greppet sist. Köpte 2 som va dåliga, en billig och en lite dyrare. Minns ej vad dem hette. Vill inte göra samma nu, då köper jag hellre ett grepp igen.

Så jag tänkte kolla om det finns nått vettigt som nån faktiskt har provat.
Hähnel Captur är välbeprövat av många.
Jag har av ett annat jag köpt från ebay som räckvidd som är till för Timelapse odyl. Tyvärr finns den inte mer att köpa, men den riktigt bra.

/Stefan
 

hasselelle

Medlem
Varför inte använda en mobil?
Från Cyberphotos beskrivning av Sony Alpha 7R II:

Inbyggd Wifi är en trevlig funktion ..... Du kan även använda din smartphone som fjärrkontroll med live view-funktion med Sonys Play Memories app. Funktionerna i dagens applikation för fjärrstyrningen är dock fortfarande mycket begränsade. Men funktionerna på själva kameran blir inte låsta på samma sätt som det blir med de flesta andra kameror när man aktiverat fjärrkontroll via Wifi, så det är inga problem att göra ändringarna på kameran istället.
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Varför inte använda en mobil?
Från Cyberphotos beskrivning av Sony Alpha 7R II:

Inbyggd Wifi är en trevlig funktion ..... Du kan även använda din smartphone som fjärrkontroll med live view-funktion med Sonys Play Memories app. Funktionerna i dagens applikation för fjärrstyrningen är dock fortfarande mycket begränsade. Men funktionerna på själva kameran blir inte låsta på samma sätt som det blir med de flesta andra kameror när man aktiverat fjärrkontroll via Wifi, så det är inga problem att göra ändringarna på kameran istället.
Wifi har ej lång räckvidd.

/stefan
 

zwinto10mm

Aktiv medlem
Varför inte använda en mobil?
Från Cyberphotos beskrivning av Sony Alpha 7R II:

Inbyggd Wifi är en trevlig funktion ..... Du kan även använda din smartphone som fjärrkontroll med live view-funktion med Sonys Play Memories app. Funktionerna i dagens applikation för fjärrstyrningen är dock fortfarande mycket begränsade. Men funktionerna på själva kameran blir inte låsta på samma sätt som det blir med de flesta andra kameror när man aktiverat fjärrkontroll via Wifi, så det är inga problem att göra ändringarna på kameran istället.
Det är för krångligt (mobilen kopplar från,skärmen slocknar osv.) Och det är dålig räckvidd.
 
ANNONS