Annons

Rysshacket?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo, länken funkar...men nedladdningshastigheten blir (hos mig iaf) 0,5 kb/s.

Å då har jag ändå bredband!

/Catherine- som förbereder sig på en låååång nerladdning

-Catherine- skrev:
Jo, länken funkar...men nedladdningshastigheten blir (hos mig iaf) 0,5 kb/s.

Å då har jag ändå bredband!

/Catherine- som förbereder sig på en låååång nerladdning

Provade du "Mirror-länken"?
Den var snabb som attan.

Det gjorde jag iofs inte :) Trodde det var en annan fil.....*ler generat*....man är bra korkad....

/Catherine- Korkad

Stämmer det att man måste ha kortläsare för att kunna installera hacket? Funderar på att göra det nästa månad när garantin på min 300D går ut.

Yepp, that´s right. Eftersom du inte kan överföra datafilen direkt in i kameran/minneskortet via USB-kabeln. Enkel kortläsare kostar under hundralappen hos Clas Ohlsson, Kjell & co m.fl.

Eftersom 300D inte dyker upp som flyttbar disk i XP så måste du ha kortläsare. Hur i helsike har du klarat dig utan en i 11 månader? Att tömma ett minneskort på 60-70 RAW tar timmar med kabeln.

Knalla iväg till Clasohlson och fixa en kortläsare för 100-150 pix!

Förresten, varför vänta med installeringen tills garantin har gått ut? Ingenting kan gå fel med hacket och skulle det göra det så är det bättre med garanti, eller hur?

Hehe... Ja, jag undrar också hur jag har klarat mig. Har liksom vant mig att överföringen direkt från kameran tar lång tid. Brukar göra annat under tiden. ;)

Ska fixa en kortläsare snart.

Och det där med garantin. Inbillar mig att verkstaden kanske vägrar reparera kameran (om den går sönder) med hacket installerat? Eller har jag fel?

Tack för svaren!

funktioner med hacket?

Funderar nu på att installera rysshacket på min nya 300D. Men jag börjar tveka då jag inte riktigt har kläm på vad för funktioner som kommer med hacket.

Vad ändras igentligen? Och är det verkligen värt att installera det?

/Catherine

Sant det förståss!

Men saken är den att jag köpte kameran igår, så jag har inte hunnit med att använda den så mkt ännu. Och jag är nöjd hittils.

Men jag är ändå nyfiken på hacket eftersom det har pratats så varmt om det. Laddade ner det, men har inte gjort mer åt det.

Fast om jag skulle ge mig på att installera det på en kamera som har knappt 24 timmar på nacken, DET vet jag inte om jag törs :)

Jag är nog mest bara nyfiken....

/Catherine

Re: Sant det förståss!

-Catherine- skrev:
Men saken är den att jag köpte kameran igår, så jag har inte hunnit med att använda den så mkt ännu. Och jag är nöjd hittils.

Men jag är ändå nyfiken på hacket eftersom det har pratats så varmt om det. Laddade ner det, men har inte gjort mer åt det.

Fast om jag skulle ge mig på att installera det på en kamera som har knappt 24 timmar på nacken, DET vet jag inte om jag törs :)

Jag är nog mest bara nyfiken....

/Catherine

Klart du törs. Lade ned den även på min 300D nummer två så fort jag fick upp den ur kartongen. Använde de laddade batterierna från kamera nummer ett och genomförde processen.

Det finns enligt min erfarenhet inget att oroa sig över. Kameran får en bunt nödvändiga funktioner.

Blixtljuskompensation på JUMP
Har valt fokuseringmetoden till One Shot, blev tokig på AI, väljs via vänster pil.

Custumfunktioner hittas i menyn efter inläsning av hacket:
Spegeluppfällning (har den aktiverad, anväder normalt serietagningsläget istället för enbildsläget där funktionen då finns snabbt tillgänglig)
Minsta inbäddade JPEG i RAW. Styvt 10% fler RAW-bilder får då plats på kortet,
Förhindra att kameran ta bilder utan minneskort i.
Mirrorlockup fördröjning 1,5 s.

Tack Roland för den informationen!

Jag väljer nog iaf att lära känna kameran lite till innan jag gör ngt. De funktioner du talar om är för mig inte funktioner som jag direkt känner mig hemma i, så det känns inte som ngn panik att hacka mig till dem just nu :)

Jag trodde i min enfald att 300D skulle påminna mer om min analoga 300 och därför vara lätt att sätta sig in i funktionerna hos....men så var det inte riktigt *skrattar generat*...jag får nog ha en inkörsperiod innan jag kan ta bra bilder med 300D verkar det som...

Hacket får ligga på datorn å vänta lite till...

/Catherine

Peter A F skrev:
Jag har installerat 'hacket' och det fungerar utmärkt. Men hur låser man spegeln?

Det är två customfuntioner inblandade. Dels den funktion 12 som du sätter till Enable och dels fn 17 där du sätter tiden som spegeln är uppfälld innan bilden tas.

När kameran sedan är i enbildstagningsläge kommer funktionen att vara aktiv, så länge som fn 12 är "enable". För att slippa springa in i menyn varje gång man vill ha denna aktiverad har jag valt att alltid ha den aktiverad och sedan ta de bilder där jag vill att bilden ska tas utan fördröjning ske med kameran i seriebildsläget. Knappen som styr detta sitter på ovansidan av kameran. Jag utgår även ifrån att det kreativa området ska användas, d v s P,T,A och M.

Lycka till.

marooned skrev:
Eftersom 300D inte dyker upp som flyttbar disk i XP så måste du ha kortläsare. Hur i helsike har du klarat dig utan en i 11 månader? Att tömma ett minneskort på 60-70 RAW tar timmar med kabeln.

Knalla iväg till Clasohlson och fixa en kortläsare för 100-150 pix!

Ehum... det blev en helt ny dator istället med inbyggd kortläsare eftersom min gamla hade gjort sitt. Wow! Verkligen skillnad på överföringshastigheten! Fattar fortfarande inte hur jag har klarat mig utan i nästan ett år.

Hacket har jag dock inte installerat, men det kommer. ;)

ANNONS
Götaplatsens Foto