Annons

Sån't här finns väl inte här.....eller

Produkter
(logga in för att koppla)
necromancer skrev:
Jag har gått igenom hela sajten och sett hans bilder! Har också läst all text som han har skrivit, och tycker det stämmer mycket med min verklighet.

Men det han skrev i sin artikel upplever inte jag, att folk diskuterar kameran mer än bilderna.

Att jaga perfektion är väl inte fel, om det är i kompositionen och i skarpare bilder i form av bättre utrustning. Tyckte väl att han tog i för mycket. Betygsättningar har ju alltid funnits inom konsten, det gäller bara att inte bry sig så mycket om vad andra tycker så länge man själv är nöjd!
OK OK, du är bättre fotograf och betydligt kunnigare än stackars Ken. Inte tu tal om det!
Stämmer inte den erfarenheten han fått genom att driva sin hemsida med recensioner - låt vara subjektiva - av all möjlig fotoutrustning under lång tid, stämmer den inte med din så är det din som gäller. Ok.
Beträffande betraktelsen över olika typer av fotografer/kameraägare han skrev och som inte heller fann nåd inför dig kan man ovanför den läsa
"A Spiritual Guide (satire) 15 August 2002".
Ordet inom parentes översätts vanligen till svenska med ordet satir. Mera sällan med "kvick och bitande skrift" eller "ironi" och mycket ovanlig är översättningen "hån" - även om det kan förekomma.
Såg du att han skrev att utrustningsfreakarna saknar "soul"?
Us
 
Men snälla du, jag har väl ALRDIG påstått att jag är varkens bättre eller sämre fotograf än Ken i mina inlägg. Förstår inte hur du fick ut måttet på fotografen via mina inlägg.

Jag sa bara att det han har skrivit på hemsidan är väldigt bra och tycker att han har rätt i det han säger.

Förlåt om jag inte höll med din gud och hans ord som verkar vara religon för dig till 100%. Jag förstod också att det var en viss satir bakom, men det verkade inte du göra eftersom du började hoppa på mig personligen, när jag också påpekade IRONIN i det hela.

Den som saknar SOUL här är nog du isåfall som hela tiden måste följa andra fotografers ord till punkt och pricka och inte kan stå för eller tänka något själv.

Skärp dig!
 
Ken är knappast någon gud, vare sig för mig eller någon annan - vad jag vet. Men jag tycker han är en habil fotograf i sin genre. Dessutom har han humor. Det du!
Är hackandet och gnällandet över att han står med ett stort teleobjektiv trots att han han har ett ironiskt kåseri om prylgalenskap på sin hemsida enda produkten av ditt "egna tänkande" så.....låt det tänkandet förbli eget. Mycket eget.
Us
 
ANNONS