Annons

Söka bilder på andras favoriter och bildväljarbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattsen

Aktiv medlem
Kanske finns, annars något önskvärt.
Att kunna generera en förteckning över alla bilder som har valts ut av "Bildväljare" bakåt i tden, samt allla bilder som har valts ut som Favoriter, elltså inte bara ens egna utan överhuvudtaget.
 

Mattsen

Aktiv medlem
Tre Ess skrev:
Av vilket skäl önskar du det?
Av vilket skäl frågar du ? :)

Spelar det någon roll?

Eftersom FS saknar funktioner för att visa vilka bilder som gillas av ALLA, både gluttare, noviser, amatörer o proffs kanske man kunde få en i varje fall översiktlig uppfattning om detta genom att kunna kika på vilka bilder som har valts ut som favoriter av ALLA (aktiva) medlemmar.

Jag har absolut inget emot den elitgrupp som har bildats - DHS - men den säger inte något om vad "gemene man" gillar för bilder här på FS. Något som ofta skiljer sig åt från vad "eliten" tycker.
 

Mattsen

Aktiv medlem
*** BUMP ***

Antar att det finns en kopplingstabell mellan medlemstabellen och bildtabellen på bildnr och "favorit". Då är det en smal ska att göra ett sånt här skript.

FS måste vara den enda fotositen där man inte kan kika på vilka bilder som är poppis hos medlemmarna! Pooler och grupper på grund o elitnivå i all ära, men med en funktion som denna får vi fram vad HELA den aktiva medlemsskaran här på FS anseer.

Jim, David ??
 

Mattsen

Aktiv medlem
Stora framsteg!

Det finns nu en kryssruta i bildsäkningsformuläret där just favoriter kan väljas. Toppen!

Redan som den ser ut nu så ger den fantastiska möjligheter till att kunna få fram fantastiska bilder! Har nog ägnat en timme nu åt att ta fram publikt populära bilder. Det är ett verktyg som jag tror många har saknat. Att bläddra igenom kritikbilder, bilder i pooler och i grupper är en sak. Men ibland vill man antingen ha inspiration från guldkornen eller helt enkelt få en fantastisk bildupplevelse och då är ovanstående helt suveränt.

Kanske denna nu kan vidareutvecklas och kompletteras med en sorteringsfunktion på antal favoriter per bild. Då får vi också något annat som har saknats på FS, nämligen "ärliga" topplistor.
 

Mattsen

Aktiv medlem
Va härligt - en tråd som jag har nästan för mig själv haha.

Som sagt, ett sotrt steg framåt att man nu kan kryssa för "Bilden skall vara placerad i Favoriter" i bildsökningsformuläret.

Om ni kodpulare har tid o ork vore det ännu mer suveränt om kryssrutan kunde göras om/kompletteras med liknande urvalskriterier som återfinns under "Bildbedömning".

Alltså att man kan ange att de sökta bilderna ska vara placerad i Favoriter med ett minimum av träffar i favoritfältet. Typ att minst 10 medlemmar ska ha bilden som favorit.

Jag är medveten om att frågor som dessa kan ta mkt "power". Ett alternativ är kanske att man kör något liknande en gång per dygn, och redovisar resultatet på en speciell sida, kanske sorterat efter just Favoriter.

Ha en bra dag!
 
Senast ändrad:
ANNONS