Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sen när slutade Nikon......

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja... jag kan nog erkänna lite att det kanske inte var riktigt att ringa nikon.. skulle man nog ringt sigma ändå... jaja, med facit i handen är allt lätt.. ;)

Ja, sen när slutade Nikon svara på en enkel fråga?

Min fråga var, funkar Nikon 1.4 telekonverter med sigmas 120-300... men det ville de inte svara på. Å frågan är då varför inte? Vill de inte sälja en telekonveter lr hade han bara en dålig dag?

Så, frågan är, någon som KAN detta, funkar det bra med en Nikon 1.4 telekonverter med en Sigma 120-300 2.8, eller måste man även köpa sigmas egen telekonverter till detta?

Tacksam för en vettig svar!

Jag förstår till fullo att Nikon inte svarar på den frågan, jag skulle inte heller ha gjort det.

Jag kan dock ge dig följande svar (som inte heller är rätt svar, men iallfall) Sigma 120-300 och 120-400 funkar i vartfall INTE med TC20EIII. Eller ja, det passar fysiskt, men ingen automatik av något slag.

Hej Alex, verkar som den inte kommer att passa Sigma objektivet. Kolla in PDF filen.

http://blog.nikonians.org/archives/Nikonians Teleconverter Table.pdf

Ja, sen när slutade Nikon svara på en enkel fråga?

Min fråga var, funkar Nikon 1.4 telekonverter med sigmas 120-300... men det ville de inte svara på. Å frågan är då varför inte? Vill de inte sälja en telekonveter lr hade han bara en dålig dag?

Så, frågan är, någon som KAN detta, funkar det bra med en Nikon 1.4 telekonverter med en Sigma 120-300 2.8, eller måste man även köpa sigmas egen telekonverter till detta?

Tacksam för en vettig svar!

Som jag ser det är frågan tudelad. Först så har jag full förståelse för att de inte vill eller kan svara på om en tredjepartstillverkares produkter fungerar. Både rent marknadsmässigt men även juridiskt. Klart som korvspad att de hellre vill sälja sina egna produkter och tänk om de skulle svara fel på en supportfråga och bli stämda. Kanske inte så troligt i Sverige men "over there". Nikon är ett globlat företag.

Däremot tycker jag det är under all kritik på sättet de agerar. Eller rättare sagt sättet de inte agerar. Nikon har länge haft ett sätt att kommunicera med sina kunder som inte alltid varit optimalt. All denna "negativa" publicitet som finns i denna tråd hade kunnat undvikas med ett enkelt men trevligt standardsvar......

ANNONS
Götaplatsens Foto