Annons

Sensorregöring göteborg.

Produkter
(logga in för att koppla)

Damme

Aktiv medlem
Hejhopp alla

jag har fått klet på min sensor, vetekatten varifrån vill iaf få sensorn rengjord.

Vart i göteborg kan man få detta gjort? kan man få det gjort medans man väntar? vad kostar det?

Tack för all hjälp som jag kan tänkas få.

jo, jag tänkte prova med sensorbrush men den var inte rengjord tillräckligt, jag har endå tvättat den 4ggr med yes och låtit den torka emellan.. men när jag torkade av sensorn så fick jag endå något klet på sensorn.. dammet är borta men måste få bort kletet, och eftersom dom pratats om limrester känns det som om jag vill lämna in den..

jag hörde att det finns för 250:- i västerås t.ex. göteborg måste juh ha för 300-500kr för en rengöring..

ok.. de som säljs på zebramedia är ju som en spackel med ett papper som man fuktar med någon vätska (köps separat) och denna spackel är lika stor som kortsidan på sensorn. därefter drar man två gånger över sensorn, kastar spacklen då den INTE skall användas igen,. då är det risk att man skräpar ner sensorn mera ist för rengöring,

mm skall nog prova det :)

men om folk vet något billigt och snabbt ställe i göteborg så får ni gärna dela med er, hur mycket kostar RCC ? och hur lång tid tar det där?

kan jag även be dom komma focusen på kameran och mina objektiv? har en känsla av att dom bakfocuserar =( vart så sen jag köpte dom, har garanti kvar på dom så då borde väl inte focus-justeringen kosta nåt elleR?

Jag lämnade kameran vid 10:00 och hade den vid 13:00, men det beror på hur mycket de har att göra samt hur många CPS:er som har problem den dagen (de har förtur). Jag tror jag betalade lite över 500.

ANNONS
Götaplatsens Foto