Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sensorregöring göteborg.
- Trådstartare Damme
- Start datum
Jerry Gladh
Avslutat medlemskap
Canon RCC Mölndal
BIF-BigFoot
Aktiv medlem
Du kan ju alltid göra det själv..
Blir ju inte som när det är proffesionellt gjort men betydligt billigare..
Jag har en Nikon kamera och sett priser allt från 500 - 1200 kr inkl moms...
Jag har rengjort dels min D70 & en 20D med nedanstående rengöringskit.
http://www.zebramedia.com/butik/show_one.asp?ID=3203
Värt att prova..
Blir ju inte som när det är proffesionellt gjort men betydligt billigare..
Jag har en Nikon kamera och sett priser allt från 500 - 1200 kr inkl moms...
Jag har rengjort dels min D70 & en 20D med nedanstående rengöringskit.
http://www.zebramedia.com/butik/show_one.asp?ID=3203
Värt att prova..
Damme
Aktiv medlem
jo, jag tänkte prova med sensorbrush men den var inte rengjord tillräckligt, jag har endå tvättat den 4ggr med yes och låtit den torka emellan.. men när jag torkade av sensorn så fick jag endå något klet på sensorn.. dammet är borta men måste få bort kletet, och eftersom dom pratats om limrester känns det som om jag vill lämna in den..
jag hörde att det finns för 250:- i västerås t.ex. göteborg måste juh ha för 300-500kr för en rengöring..
jag hörde att det finns för 250:- i västerås t.ex. göteborg måste juh ha för 300-500kr för en rengöring..
BIF-BigFoot
Aktiv medlem
ok.. de som säljs på zebramedia är ju som en spackel med ett papper som man fuktar med någon vätska (köps separat) och denna spackel är lika stor som kortsidan på sensorn. därefter drar man två gånger över sensorn, kastar spacklen då den INTE skall användas igen,. då är det risk att man skräpar ner sensorn mera ist för rengöring,
Damme
Aktiv medlem
mm skall nog prova det 
men om folk vet något billigt och snabbt ställe i göteborg så får ni gärna dela med er, hur mycket kostar RCC ? och hur lång tid tar det där?
kan jag även be dom komma focusen på kameran och mina objektiv? har en känsla av att dom bakfocuserar =( vart så sen jag köpte dom, har garanti kvar på dom så då borde väl inte focus-justeringen kosta nåt elleR?
men om folk vet något billigt och snabbt ställe i göteborg så får ni gärna dela med er, hur mycket kostar RCC ? och hur lång tid tar det där?
kan jag även be dom komma focusen på kameran och mina objektiv? har en känsla av att dom bakfocuserar =( vart så sen jag köpte dom, har garanti kvar på dom så då borde väl inte focus-justeringen kosta nåt elleR?