ANNONS
Annons

Shoppa kameraprylar i Beijing/Peking?

Produkter
(logga in för att koppla)

stylefish

Aktiv medlem
Flickvännen kommer att dra iväg till peking här inom några veckor och mina tankar är att det kan vara rätt så mycket billigare att shoppa kameraprylar där.

Är det någon som har varit där och har lite tips? Jag tror inte att hon har inte så bra koll på hur saker och ting ska se ut när det gäller kamerautrustning och vad jag vet så är det rätt så många lurendrejjare som också håller till där.

Det kanske till och med finns några sidor där man kanske kan jämnföra lite priser i förväg?

Tack på förhand!

Jag tror inte det är så mycket handel över nätet i Kina. Det finns ett par större foto/elektronik marknader där man säkert kan hitta billiga kompaktkameror. Lufthansa har ett stort varuhus med en seriösare kameraavdelning högst upp. Där finns det säkert också en del DSLRer.

Ojj Lufthansa alltså?
Ja, tanken är väl att först och främst försöka hitta ett till enel3e batteri till d200an vilket inte borde vara allt för svårt men kanske även någon glugg beroende på priset.

Du råkar inte veta vart lufthansa-varuhuset ligger? Fast iofs, det är väl bara att hon frågar någon så kanske dom vet :)

stylefish skrev:
Ojj Lufthansa alltså?
Du råkar inte veta vart lufthansa-varuhuset ligger? Fast iofs, det är väl bara att hon frågar någon så kanske dom vet :)

Kommer inte ihåg men alla vet! Gångavstånd från Sveriges ambassad.

Skulle tyvärr gissa att det kan vara lite knepigt att hitta tillbehör/reservdelar.

Jag bad en släkting som jobbar i Peking att kolla upp lite priser på objektiv. Jag bad honom kolla på Nikons nya 70-300 VR som kostar 6450kr här i sverige. Han hitta den för bara 950kr!! Jag blev väldigt förvånad över att det var så mycket billigare där.

Danne_K skrev:
Jag bad en släkting som jobbar i Peking att kolla upp lite priser på objektiv. Jag bad honom kolla på Nikons nya 70-300 VR som kostar 6450kr här i sverige. Han hitta den för bara 950kr!! Jag blev väldigt förvånad över att det var så mycket billigare där.

Det är inte så mycket billigare där. Visst en till två tusen kanske men inte 5500:- billigare.

Köp ej...

Köp ej batterier i peking, många som köper billiga batterier till sin digital slr får problem med strömchocker samt ojämn ström som slår ut sensor eller slutar funktionen...

Minnena är skumma för de håller säkert minnet men ej den snabbhet som utlovas...

Men det finns massor av Canon samt Nikon tillb men tyvärr inget minolta eller sony...
Då menar jag riktigt seriösa butiker...

Mvh
MaxG

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.