Annons

Slutliga versionen av Lightroom 4 ute nu...

Produkter
(logga in för att koppla)

Jani_W

Aktiv medlem
Man kan nu ladda ner en 30 dagars trialversion av den slutliga versionen av Lightroom 4. Läs mer på www.janiwestmanphotography.se

Man kan sedan köpa en licens och skriva in den så registreras den utan att man behöver göra en ny installation.

// Jani
 

MSLink

Aktiv medlem
Tackar för tipset! Nu finns Lightroom 4 att köpa via Adobe hemsida också och nu har jag uppdaterat min Lightroom till 4 :) Ser fram emot att testa mer senare när jag kommer hem.
 

mapem

Aktiv medlem
Riktigt trevligt att LR numera har ett överkomligt pris! Det framstår nu som mycket prisvärt. Jag är väldigt förtjust i LR4 beta, som känns ännu mer intuitivt att jobba med än LR3, så att uppgradera till skarp version för en spottstyver äringet svårt beslut att ta.

Enligt dpreview verkar skillnaderna mellan beta och skarp version vara mycket små. Det var betydligt större skillnader mellan LR3 beta och slutlig version, om jag minns rätt.
 

alfin

Aktiv medlem
Jag tror snarare det beror på att vi fr o m denna version måste uppgradera varje version för att inte behöva betala fullpris. För Lightroom är det kanske inte så blodigt, men det gäller Photoshop och Creative suite också.
 

Drogen

Aktiv medlem
Det är ju så billigt att det nästan är pinsamt att fråga men - finns det några studentrabatter att dra från detta priset? ;)
 
Jag tror snarare det beror på att vi fr o m denna version måste uppgradera varje version för att inte behöva betala fullpris. För Lightroom är det kanske inte så blodigt, men det gäller Photoshop och Creative suite också.
Samtidigt är det knappast troligt att man börjar ge ut nya versioner tätare än tidigare. Det är nästan på dagen 22 månader sedan Lightroom 3 kom. Även om man skulle höja takten lite är den enorma prissänkningen både välkommen och lite förvånande.

Lightroom 4 kommer att revolutionera den digitala bilden.


www.bilderavmig.se
 

mapem

Aktiv medlem
Vad händer när man importerar den gamla LR3-katalogen till fyran? Transformeras inställningarna från trean till fyrans inställningar? Det skiljer ju en hel del mellan dem. Ändras bilderna då vid transformeringen? Blir den gamla katalogen kvar?

Många frågor!

Det känns ju onödigt att ha både LR3,5 och 4 i datorn.
 

Jani_W

Aktiv medlem
Nej. Motorn från lr2,3 och 4 finns i LR4. Allt blir orört tills du vill ändra till den nya motorn. Nya redigeringar av nyimporterade får den nya motorn.
Och när Lightroom konverterar din gamla databas/LRKatalog så skapas en ny kopia i samma mapp.


// Jani
 

light

Aktiv medlem
Jag ser att "Fill light" (Fyllnadsljus) har försvunnit i LR4. En av mina favoritreglage i LR3.

Vad har kommit som motsvarar det? Något ännu bättre?
 
ANNONS