Carlos
Aktiv medlem
Enligt Sandisk gör den det http://www.sandisk.com/Compatibility/Device(8213)-Canon-EOS_350DRebel_XT.aspx men enligt andra forum jag läst är maxgräns 8gb.
Någon som vet?
Någon som vet?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Daniel_C skrev:
Har precis fått hem ett 16Gb, men jag formaterade det i kameran (350d) och det blev givetvis 8Gb (kamerans maxgräns).
Jag hittar kortet i diskmanagement i kontrollpanelen, där ser jag två partioner men jag lyckas inte radera någon av dem.
Någon som kan hjälpa?
/Daniel
paul innergård skrev:
Är det bra att formatera korten hela tiden? trodde det bara behövdes lite då och då.
Jag har tagit det lungt mer formateringen eftersom korten enligt spec inte skall klara hur många formateringar som helst. själv tycker jag det räcker med att radera alla filer efter att man kopierat filerna till mappen i datorn.DaMoose skrev:
Från vissa håll så hör man ju att man ska formattera kortet efter varje tömning, men det brukar jag aldrig göra.
Men jag brukar formattera varje nytt kort jag får i kameran och det skulle jag kanske inte gjort i detta fallet.
paul innergård skrev:
Jag har tagit det lungt mer formateringen eftersom korten enligt spec inte skall klara hur många formateringar som helst. själv tycker jag det räcker med att radera alla filer efter att man kopierat filerna till mappen i datorn.
Ja, det låter väldigt konstigt.vectrex skrev:
Jag skulle vilja se specen som säger att kortet inte klarar mer än x antal formateringar?
...samt 40D, om jag inte är helt felunderrättad.Lars Johnsson skrev:
Det är bara Canons dyrare kameror ( 1 serien) som stöder 16GB kort. Tror även 5D gör det med nyaste firmwaren.
Jaha, då är det bara att börja formatera efter varje session.Lars Johnsson skrev:
Om man formaterar kortet eller raderar bilderna har ingen betydelse för kortets livs-längd. Ofta är det snabbare och lättare att formatera och jag gör alltid det.
Det är bara Canons dyrare kameror ( 1 serien) som stöder 16GB kort. Tror även 5D gör det med nyaste firmwaren.
Ja, 40D klarar CF-kort större än 8 GB (inkl kort på 16 GB och 32 GB).Charlie. skrev:
...klarar ett 16GB-kort?
AFJ skrev:
Du måste väl formatera dem i en kortläsare?
Sätt i kortet i läsaren. Gå till den "här datorn" och högerklicka enheten som pekar till läsaren och välj "formatera". OBS! Se till att du väljer rätt enhet!
Mvh
Anders
roger_f skrev:
Om du gör det kommer den bara formatera den partition som redan finns på kortet.
Gå i stället till diskhanteraren och ta bort
den partition som finns och skapa en ny.
MVH Roger