Annons

Stockholm Fotomaraton 2015 Peppforum

Produkter
(logga in för att koppla)

Kijana

Aktiv medlem
Min fundering så här kvällen före är ju vilka förväntningar ni har på resultatet?
Själv är jag bara glad bara om jag orkar ta mig runt och i mål. Men det finns kanske någon här som blir besviken om hen inte vinner minst ett tema?
 

Jongusf

Aktiv medlem
Samma här så här på morgonkulan. Om sedan någon eller alla bilderna skulle falla juryn i smaken är det enbart en bonus.
 

pwrdesign

Aktiv medlem
Jag blir sjukt nöjd om mina 24 exponeringar blir bedömningsbara :))). Sen är det bara vinst som gäller! Efter första-platsen på Sprint-maran för några månader sedan så är det ju bara att fortsätta i det flowet tänker jag :)
 

Johan_Lindgren

Aktiv medlem
De första 16 timmarna rörde jag mig med cykel, men efter en timmes sovpaus och att ha framkallat blåmärken i ärslet, låren var möra och handflatorna var illröda och ömma så offrade jag en timme och 45 spänn på att ta mig hem och hämta min mc istället, sen gick det lättare..

Väl på plats vid målet skulle jag ladda ur min rulle film ur min överadvancerade Nikon F5, smått kaffe-skadad och stressad så fick jag inte kameran att vira tillbaka filmen och i allt slitande på kameran så poppade bakstycket upp och där kändes det ganska hopplöst - tur i oturen så hade jag med mig en kompakt Lomo LC-A som andra kamera, och jag lämnade in den rullen istället. Där fick man för att man bar omkring på 11-12kilo packning i onödan... Väl hemma så petade jag in kameran i en mörkrumspåse och och konstaterade i efterhand att det var rent handhavandefel och att jag minsann inte hade tryckt in en knapp tillräckligt mycket - aja, några intressanta bilder fanns det nog på min LC-A rulle också :)

Har själv framkallat F5-rullen nu och de sista tre bilderna var förstörda men resten såg bra ut!
 

Kijana

Aktiv medlem
Tillägg - Ja, SL-appen är aktuell. Personligen föredrar jag emellertid en papperskarta för att få översikt i reseplaneringen.

:) /Jörgen G
Håller med där, delvis eftersom jag inte bor i Stockholm. För mig utan någon app-telefon funkar ju bara papperskartor än så länge. De drar inte så mycket batteri heller.
 
ANNONS