Annons

Ta bild och visa direkt på datorn

Produkter
(logga in för att koppla)

xstrap

Ny medlem
Hej, undrar vad man ska ha för program eller hur man gör, för att visa den bild jag tar med min kamera direkt på min bärbara dator? har en canon eos d400.

Hej, undrar vad man ska ha för program eller hur man gör, för att visa den bild jag tar med min kamera direkt på min bärbara dator? har en canon eos d400.

Speciellt program???
Det är väl bara att öppna bilden och kopiera den från minneskortet till din hårddisk på datorn. Sen öppnar du bilden i windows och visar bilden, där du även kan köra bildspel. Iaf är det så på min Panasonic och Sony kamera.

För Macanvändare som använder Aperture finns en funktion som heter Tethering. Fungerar också bra.

Exif Pro http://www.exifpro.com/ är gratis men ju längre man använder det desto längre tid tar det att starta upp programmet. Det är dock riktigt bra och vill man köpa det kostar det inte många slantar. Går att öppna alla möjliga format, funkar som Bridge så det är bara att tagga bilder, katalogisera, betygsätta, skapa bildspel och hantera filerna.
Enjoy!

Speciellt program???
Det är väl bara att öppna bilden och kopiera den från minneskortet till din hårddisk på datorn. Sen öppnar du bilden i windows och visar bilden, där du även kan köra bildspel. Iaf är det så på min Panasonic och Sony kamera.

Du kanske ska fundera på vad han menar med ordet "direkt".

Jag har sett proffs på TV använda någon funktion/program för att synka med datorn. Vet ni vad proffsen använder för program? Vilket är egentligen bäst?

ANNONS
Götaplatsens Foto